Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 października 2015, 11:55

autor: Adrian Werner

Doom - wymagania sprzętowe wersji alfa

Dzisiaj ruszają zamknięte alfa-testy Doom i studio id Software podało wymagania sprzętowe tej wczesnej wersji gry.

Dzisiaj ruszy zamknięta alfa gry Doom, czyli najnowszej odsłony klasycznego cyklu FPS-ów studia id Software. Z tej okazji twórcy uaktualnili oficjalne FAQ o informacje dotyczące wymagań sprzętowych wersji testowej. Analizując je, należy mieć na uwadze, że tytuł znajduje się na wczesnym etapie produkcji i jego silnik bez wątpienia zostanie w przyszłości lepiej zoptymalizowany.

Minimalne (do zabawy w rozdzielczości 720p):

  1. System operacyjny: Windows 7 / 8.1 (64-bitowy)
  2. Procesor: Core i5 3,3 GHz / AMD FX-8350 4,0 GHz
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta grafiki: GeForce GTX 660 (2 GB VRAM) / Radeon HD 7870 (2 GB VRAM)
  5. Miejsce na dysku: 6 GB

Rekomendowane (do zabawy w rozdzielczości 1080p):

  1. System operacyjny: Windows 7 / 8.1 (64-bitowy)
  2. Procesor: Core i7 3,4 GHz / AMD FX-8350 4,0GHz
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta grafiki: GeForce GTX 780 (3 GB VRAM) / Radeon R9 280 (3 GB VRAM)

Poza pecetowcami w alfę będą mogli zagrać także użytkownicy konsol. Warto wspomnieć, że autorzy mają w planach jeszcze kilka innych testów, w tym zakrojoną na szeroką skalę betę.

Doom - wymagania sprzętowe wersji alfa - ilustracja #2

Pierwsza alfa oferuje jedną mapę nazwaną Żar, na której możemy bawić się w trybie drużynowego deathmatcha dla dwunastu osób. Wśród dostępnego uzbrojenia znalazły się takie klasyki jak wyrzutnia rakiet, karabin plazmowy, super shotgun, karabin samopowtarzalny, karabin wirowy, działko statyczne oraz działko Gaussa.

Przypomnijmy, że nowy Doom zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na przyszły rok, ale na razie nie znamy dokładniejszej daty.

Warto dodać, że gra zaoferuje edytor poziomów i trybów, nazwany SnapMap. Dostępny on będzie na wszystkich platformach i ma być banalnie prosty w użyciu. Ceną za to jest mocne ograniczenie jego możliwości. Pozwoli on tylko na tworzenie małych map i zabraknie opcji importowania nowych tekstur oraz modeli.

  1. Doom – oficjalna strona gry
  2. Doom – nadchodzi klasyczna rzeź w nowoczesnej oprawie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej