Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2015, 20:50

Doom - poznaliśmy zawartość zamkniętych testów wersji alfa

Firma Bethesda ujawniła dziś zawartość zamkniętych testów wersji alfa gry Doom, które mają rozpocząć się w najbliższym czasie. Dostęp do nich będą mieć wybrani gracze spośród tych, którzy przedpremierowo kupili Wolfenstein: The New Order.

Nadal nie poznaliśmy daty rozpoczęcia testów alfa gry Doom, zapewne jednak wystartują one naprawdę niedługo. Firma Bethesda ujawniła dziś bowiem zawartość wczesnej wersji, która zostanie udostępniona wybranym graczom spośród tych, którzy zamówili Wolfenstein: The New Order 26 maja ubiegłego roku lub wcześniej.

id Software w robieniu szybkich, krwawych shooterów ma doświadczenie jak mało kto. Czy nowy Doom tylko to potwierdzi? - Doom - poznaliśmy zawartość zamkniętych testów wersji alfa - wiadomość - 2015-10-14
id Software w robieniu szybkich, krwawych shooterów ma doświadczenie jak mało kto. Czy nowy Doom tylko to potwierdzi?

Warto tutaj zaznaczyć, że – w przeciwieństwie do bety – alfy nowej odsłony tego klasycznego FPS-a nie wypróbują wszyscy, którzy przedpremierowo kupili dzieło Machine Games. Zarejestrowanie otrzymanego w ten sposób kodu na oficjalnej stronie gry oznacza tylko, że traficie do szerokiej zapewne puli zainteresowanych, spośród których wybrana zostanie pewna grupa graczy. W przypadku kolejnych testów, których daty rozpoczęcia także nie znamy, udział jest już gwarantowany.

Doom - poznaliśmy zawartość zamkniętych testów wersji alfa - ilustracja #3

PROBLEMY Z ALFĄ NA PS4

Jeśli ostrzyliście sobie zęby na zagranie w alfę Dooma na PlayStation 4, możecie się rozczarować. Na stronie internetowej Bethesdy możemy przeczytać, że w przypadku graczy z Europy udostępnianie kodów do testów będzie uzależnione od kolejności nadsyłania zgłoszeń. Przyczyną takiego stanu rzeczy są niesprecyzowane problemy techniczne.

Przejdźmy więc do zawartości. Uczestnicy alfy zobaczą tylko jedną mapę, utrzymaną w industrialnym stylu i obfitującą w apteczki, amunicję oraz pancerz. Twórcy zapowiadają, że jest tutaj miejsce dla każdego stylu gry – dobrze odnajdą się zarówno ci, którzy wolą walkę na otwartym polu, jak i gracze preferujący starcia na krótki dystans w ciasnych korytarzach. Do dyspozycji zostanie oddany pojedynczy tryb, drużynowy deathmatch dla dwunastu osób, w którym największą atrakcją ma być power-up, na pewien czas przemieniający jego zdobywcę w Upiora – przeciwnika znanego z poprzednich części serii, wyposażonego w dwie wyrzutnie rakiet na ramionach. Dostępne będzie także siedem broni, z czego jedna specjalna (działko Gaussa, które pozwala nam namierzać wrogów przez ściany i zabijać jednym strzałem), jak również granaty odłamkowe oraz teleporter.

Wspomniany wyżej Upiór to ta czarująca postać na pierwszym planie. Nie wyobrażam sobie, by ktoś mógł nie chcieć się w niego wcielić... - Doom - poznaliśmy zawartość zamkniętych testów wersji alfa - wiadomość - 2015-10-14
Wspomniany wyżej Upiór to ta czarująca postać na pierwszym planie. Nie wyobrażam sobie, by ktoś mógł nie chcieć się w niego wcielić...

Przypomnijmy, że Doom – nowoczesna odsłona FPS-a z 1993 roku, który zrewolucjonizował swój gatunek – trafi na PC, Xboksa One oraz PC w przyszłym roku. Deweloperzy – studio id Software, które na podobnych produkcjach zbudowało swój kultowy status – obiecują wierność oryginałowi, główny nacisk zostanie więc położony na bardzo szybką i krwawą rozgrywkę, mocno odcinającą się od trendów dominujących w dzisiejszych grach akcji.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Doom
  2. Zapowiedź Doom – nadchodzi klasyczna rzeź w nowoczesnej oprawie
  3. Doom – kompendium wiedzy

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej