autor: Paweł Woźniak
Doom Eternal - nowe szczegóły dotyczące trybu Battlemode
Na trwającym właśnie Quakecone 2019 poznaliśmy parę nowych szczegółów dotyczących trybu Battlemode w nadchodzącym Doomie Eternal. Dowiedzieliśmy się między innymi w jaki sposób będzie walczył Doom Slayer oraz w jakie rodzaje demonów przyjdzie się nam wcielić podczas potyczki z nim.
Na aktualnie trwającym konwencie Quakecon 2019 id Software przedstawiło parę nowych informacji na temat trybu multiplayer Battlemode w nadchodzącym Doomie Eternal. Wiemy już, że potyczki odbędą się w formie walk 2v1 – jeden z graczy wcieli się w Doom Slayera, a pozostała dwójka we wrogie mu demony. Tryb na starcie będzie posiadał sześć map, a każda z nich ma być stworzona w taki sposób, aby zapewnić dynamiczną i pełną rozrywki walkę. Będzie ona trwała trzy rundy, a po każdej z nich gracze dostaną możliwość ulepszenia swojego demona lub Doom Slayera.
Jeśli chodzi o tytułowego Doom Slayera to od samego początku będzie on miał dostęp do wszystkich ulepszeń oraz broni. Poza tym nowe umiejętności pozwolą mu na dynamiczne poruszanie się po mapie w celu sprawniejszego ubijania demonów. Podobnie jak w kampanii Slayer będzie musiał mądrze dysponowować swoimi zasobami – Glory Kill przywróci mu część życia, podpalenie demonów zapewni dodatkowy pancerz, a zabójstwa za pomocą piły łańcuchowej dostarczą amunicji. Zadaniem Doom Slayera jest zabicie obu przeciwników, jednak warto wiedzieć, że po eliminacji jednego z nich mamy określoną ilość czasu na wykończenie drugiego, inaczej pierwszy zdąży się odrodzić.
Poznaliśmy również typy demonów, z którymi zmierzy się Doom Slayer. Na starcie w grze będzie znajdować się ich pięć rodzajów, a każdy z nich zaoferuje różne umiejętności. Aby pokonać przeciwnika, gracze którzy wcielą się w piekielne bestie będą musieli ze sobą mocno wpółpracować i odpowiednio używać swoich umiejętności. Póki co, znamy zdolności tylko trzech z nich:
- Revenant może poruszać się po mapie za pomocą plecka odrzutowego, a jego główną bronią są wyrzutnie rakiet.
- Pain Elemental ma możliwość latania, dzięki której może lepiej obserwować poczynania Doom Slayera.
- Mancubus to tank walczący z bliska, który za pomocą zasłony dymnej będzie mógł zaskoczyć przeciwnika.
Umiejętności pozostałej dwójki demonów – Maraudera oraz Archvile’a – nie zostały jeszcze podane, ale obie postacie będą dostępne na starcie. Oprócz indywidualnych umiejętności każdy z piekielnych pomiotów będzie mógł przywoływać dodatkowe jednostki sterowane przez komputer. Dodatkowo demony będą mogły na krótką chwilę zablokować możliwość zbierania przedmiotów przez Doom Slayera, co użyte w odpowiednim momencie może przechylić szalę zwycięstwa na ich korzyść.
Wiemy również, że nawet po premierze gry będą udostępniane nowe mapy oraz demony, zupełnie za darmo. Na sprawdzenie czy tryb mulitplayer w Doom Eternal faktycznie okaże się tak rozrywkowy, jak zapewniają twórcy, przyjdzie nam poczekać do 22 listopada bieżącego roku. Wtedy tytuł ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.