autor: Daniel Sodkiewicz
Doom 3 rozgrzeje tegoroczne lato
Cztery lata mijają od czasu, gdy po raz pierwszy wspomniano o Doom 3 i oficjalnie ogłoszono rozpoczęcie prac nad tym tytułem. Główny programista id Software - John Carmack, wraz z ogłoszeniem aktu poczęcia jego nowego „dziecka” z pewnością nie przypuszczał, że oczekiwanie na dzień narodzin Dooma 3 tak drastycznie się przedłuży. W powietrzu czuć już jednak atmosferę napięcia, jaką emanuje nadchodzący król. Aby przybliżyć Wam to spotkanie redaktorzy serwisu homelanfed.com przeprowadzili wywiad z przedstawicielem id Software - Toddem Hollesheadem.
Cztery lata mijają od czasu, gdy po raz pierwszy wspomniano o Doom 3 i oficjalnie ogłoszono rozpoczęcie prac nad tym tytułem. Główny programista id Software - John Carmack, wraz z ogłoszeniem aktu poczęcia jego nowego „dziecka” z pewnością nie przypuszczał, że oczekiwanie na dzień narodzin Dooma 3 tak drastycznie się przedłuży. W powietrzu czuć już jednak atmosferę napięcia, jaką emanuje nadchodzący król. Aby przybliżyć Wam to spotkanie redaktorzy serwisu homelanfed.com przeprowadzili wywiad z przedstawicielem id Software - Toddem Hollesheadem.
Najistotniejsze fakty wspomniane przez Todda Hollensheada w wywiadzie:
- Jestem niesamowicie zadowolony z tego czym jest Doom 3, a jest on taki, jakim wyobrażaliśmy go sobie zasiadając do jego tworzenia. Obcując z grywalną wersją Doom 3, mimo kilkakrotnego już zapoznania się z dostępnymi planszami, nadal odnajduję w nich niespodzianki, a sama rozgrywka za każdym razem, niezmiennie wzbudza u mnie lęk – nastrój zagrożenia dosłownie paraliżuje.
- Pracując nad Doom 3 korzystaliśmy z doświadczeń zdobytych na takich tytułach jak Quake III i Team Arena, skupiając całą uwagę na dopracowaniu do perfekcji trybu dla pojedynczego gracza. Dużo wysiłku kosztowało nas oczywiście opracowanie fabuły i spraw technicznych silnika gry.
- Cztery lata pracy nad jednym tytułem to sporo, Doom 3 był jednak tworzony dosłownie od podstaw. Teraz, gdy mamy gotowy i dopracowany engine, wraz z systemami AI, animacji, czy dźwięku, oraz masą narzędzi programistycznych do technologii zastosowanej w Doom 3, kolejne gry jakie mamy zamiar stworzyć będą powstawać w dużo szybszym tempie.
- Nie mamy zamiaru wypuszczać wczesnej wersji demonstracyjnej Doom 3. Demo ukaże się dopiero wówczas, gdy prace nad grą zostaną całkowicie zakończone (a nastąpi to najszybciej jak tylko damy radę).
- Mimo, że Doom 3 powstał z myślą o trybie dla pojedynczego gracza, nie zabraknie w nim także trybu wieloosobowego. Mamy zresztą spore doświadczenie w tworzeniu tytułów z dobrym trybem multiplayer. Wspomnieć tu można takie programy jak DOOM, DOOM II, Quake, Quake II, Quake III Arena, Return to Castle Wolfenstein i Enemy Territory.
- Nie ustaliliśmy jeszcze dokładnej daty premiery Dooma, wiadomo jednak, że zagramy weń już tego lata.
- Po premierze Doom 3 na PC wraz z Vicarious Visions będziemy pracować nad Doomem w wersji dla Xboxa. Później zajmiemy się ewentualnymi dodatkami (expansion pack) do Dooma 3, jednak dalszych planów co do przyszłości tytułu jeszcze nie snujemy.
- Prace nad scenariuszem do filmu Doom 3 trwają i mamy wielką nadzieję, że film powstanie.
- Opóźnienia premiery Doom 3 wymusiły na oczekujących graczach przejścia niezwykłej próby cierpliwości, co wynagrodzimy im świetną grą i piekielnie gorącym latem 2004 na ich monitorach :).
Więcej informacji:
- pełny wywiad z Toddem Hollesheadem na homelanfed.com
- Doom 3 - encyklopedia
- strona internetowe id Software
- strona internetowa Activision
- oficjalna strona DOOM 3 (przy jej uruchamianiu polecam podkręcenie głośników ;))