autor: Artur Falkowski
Do czego NASA potrzebuje Unreal Engine 3?
Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej, NASA, zakupiła od firmy Epic licencję na wykorzystanie silnika Unreal 3 w swojej produkcji. Ma ona na celu przybliżyć ludziom plany organizacji dotyczące eksploracji kosmosu w przeciągu następnych dziesięcioleci.
Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej NASA zakupiła od firmy Epic licencję na wykorzystanie silnika Unreal 3 w swojej produkcji. Ma ona na celu przybliżyć ludziom plany organizacji dotyczące eksploracji kosmosu w przeciągu następnych dziesięcioleci.
Opracowany przez Federację Amerykańskich Naukowców i ekipę developerską odpowiedzialną za stworzenie gry America’s Army projekt ma być zaledwie krótkim dwudziestominutowym prototypem. Jeżeli pomysł się przyjmie, w 2007 roku ruszy produkcja podpartego aktualnymi naukowymi osiągnięciami projektu. Wykorzystanie silnika Unreal 3 ma zapewnić mu jakość komercyjnych produkcji.
Celem przedsięwzięcia jest umożliwienie ludziom wczucia się w rolę kosmonauty przebywającego na powierzchni księżyca oraz na pokładzie orbitalnej stacji kosmicznej. Jest to związane z propagowaniem planowanego na 2020 rok ponownego lądowania człowieka na księżycu oraz z piętnaście lat późniejszą (2035) pierwszą ludzką ekspedycją na Marsa. Można się spodziewać wirtualnej symulacji tych wydarzeń, które z jednej strony zaznajomią opinię publiczną z projektem, a z drugiej pozwolą dostrzec pewne problemy, które mogły umknąć w teoretycznym przygotowaniu planowanych ekspedycji.