autor: Szymon Liebert
Dlaczego kupujemy PlayStation 3?
Firma Nielsen przeprowadziła badanie na kilkuset potencjalnych nabywcach konsoli PlayStation 3, żeby przekonać się jakie są najbardziej atrakcyjne aspekty tej platformy. Z wyników sondy wynika, że gracze wciąż interesują się wbudowanym odtwarzaczem Blu-Ray, chociaż równie ważny jest dla nich szeroki wybór gier oraz możliwość wspólnej zabawy ze znajomymi.
Firma Nielsen przeprowadziła badanie na kilkuset potencjalnych nabywcach konsoli PlayStation 3, żeby przekonać się jakie są najbardziej atrakcyjne aspekty tej platformy. Z wyników sondy wynika, że gracze wciąż interesują się wbudowanym odtwarzaczem Blu-Ray, chociaż równie ważny jest dla nich szeroki wybór gier oraz możliwość wspólnej zabawy ze znajomymi.
Badanie trwało trzy tygodnie i zostało rozpoczęte przed premierą gry God of War III, czyli jednego z najbardziej oczekiwanych ekskluzywnych tytułów na PlayStation 3. O zdanie zapytano w sumie 700 aktywnych gracz w wieku od 7-54 lat, którzy w trakcie trwania badania nie mieli konsoli Sony, ale byli zainteresowanie jej zakupem w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Respondenci mieli za zadanie wybrać pięć najważniejszych powodów, dla których warto kupić PS3. Najczęściej wybieraną opcją (65%) okazał się czytnik Blu-Ray, za którym uplasowała się niedawna obniżka cen (63%). Wielu graczy interesuje się też możliwościami sieciowymi (50%) i multimedialnymi (49%) konsoli lub szuka dobrych okazji (konsola + HDTV, 36%).
Źródło: Nielsen Blog
Powiedzenie, że zdaniem badanych PlayStation 3 nadaje się tylko do oglądania filmów jest nadużyciem, bo za trzecią najważniejszą zaletę konsoli uznano bibliotekę gier (62%, różnice procentowe są minimalne). Wielu użytkowników pragnie przenieść się na nowy system z PlayStation 2 (62%), także po to aby pograć ze znajomymi, którzy mają PS3 (56%).
Zaledwie co piąty badany gracz powiedział, że na konsoli PlayStation 3 interesuje go konkretny tytuł. Wśród wskazywanych produkcji królował God of War III, za którym uplasowały się takie gry jak: Heavy Rain, Little Big Planet, czy Gran Turismo 5. Jeśli uznać wyniki badania za wiarygodne, to wydaje się, że wpływ pojedynczych „system sellerów” jest mocno przesadzony.