autor: Piotr Bicki
DiRT Rally nową odsłoną cyklu Codemasters. Testowa wersja już jest
Codemasters potrafi zaskakiwać. Firma sprawiła dzisiaj sporą niespodziankę fanom swojej flagowej rajdowej serii – na Steamie pojawiła się bowiem testowa wersja kolejnej odsłony cyklu: DiRT Rally.
Podobnie jak wcześniejsze części serii, ujawnione dzisiaj DiRT Rally koncentrować się ma na rajdach po bezdrożach. Produkcja będzie kłaść duży nacisk na realizm – i nie chodzi tutaj jedynie o model jazdy, który został ponoć gruntownie przebudowany, ale także system uszkodzeń. Wraz z pokonywaniem kolejnych etapów, prowadzone przez graczy samochody będą ulegały stopniowym zniszczeniom. Wszelkie szkody będą mogły zostać jednak naprawione przez mechaników, których będzie można zatrudnić w czasie zabawy. Tych w naszym zespole znajdzie się maksymalnie czterech, a do ich zadań należeć ma nie tylko dbanie o stan auta, ale i opracowywanie kolejnych ulepszeń poprawiających osiągi danego pojazdu. Każdy z nich zdobywać ma punkty doświadczenia, dzięki którym szybciej odblokujemy nowe części do naszych „czterech kółek”. Ważnym elementem rozgrywki ma być zarządzanie zespołem – będziemy musieli na przykład zająć się podpisywaniem kontraktów z serwisantami, a także negocjowaniem warunków ich zatrudnienia, które obejmować mają również pobierane przez nich wynagrodzenie.
W samej grze znajdzie się kilka trybów rozgrywki. Twórcy obiecują, że będzie można rozegrać zindywidualizowane wydarzenia, a także wziąć udział w rajdowych mistrzostwach, w których zadaniem graczy będzie ściganie się z coraz lepszymi przeciwnikami. Ciekawostką będzie możliwość rywalizowania z innymi użytkownikami w wyzwaniach asynchronicznych, co sprowadzi się do toczenia boju z „duchami”.
W DiRT Rally można już pograć – Codemasters opublikowało bowiem na Steamie wczesną wersję gry, do której dostęp można wykupić za 26,99 euro (około 108 zł). Zawiera ona 17 samochodów podzielonych na sześć klas, a także trzy duże lokacje (Powys w Walii, Monte Carlo w Monako oraz Argolis w Grecji), na które składa się łącznie 36 etapów. Produkcja ma być oczywiście stale poszerzana o kolejne wyzwania i auta za pomocą darmowych aktualizacji. Deweloperzy podkreślają przy tym, że liczą na sugestie graczy – mają nadzieję, że ich opinie pomogą udoskonalić grę.
Na razie DiRT Rally dostępne ma być tylko na PC, aczkolwiek Codemasters nie wyklucza, że w przyszłości wyda tytuł także na konsolach. Ze słów przedstawicieli firmy wynika jednak, że pojawienie się produkcji na Xboksie One lub PlayStation 4 zależy jednak od oczekiwań graczy. Jeśli ci będą chcieli, by pojawiła się ona na platformach Microsoftu oraz Sony, najprawdopodobniej przeniosą ją na XONE i PS4.
Na chwilę obecną data premiery finalnej wersji tytułu nie jest znana. Nim jednak zdecydujecie się na zakup testowego wydania gry, powinniście rzucić okiem na jej wymagania sprzętowe, które znajdziecie poniżej.
Minimalne wymagania sprzętowe
- System operacyjny: Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8
- Procesor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz lub AMD Athlon x2 Dual Core
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX430 (1 GB pamięci), Radeon HD5450 (1 GB pamięci) lub Intel HD400 (1 GB pamięci)
- Karta dźwiękowa: Kompatybilna z bibliotekami DirectX
- Wolne miejsce na dysku: 35 GB
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8
- Procesor: Intel Core i5 4670K lub AMD FX-8150
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX780 lub Radeon R9 290
- Karta dźwiękowa: Kompatybilna z bibliotekami DirectX
- Wolne miejsce na dysku: 35 GB
Obsługiwane kontrolery i kierownice:
- Official Xbox 360 Wireless Pad
- Official Xbox 360 Wired Pad
- Logitech G27
- Logitech G25
- Thrustmaster T500 RS Racing Wheel
- Thrustmaster T500 RS F1 Racing Wheel
- Fanatec Clubsport Base v1
- Fanatec Clubsport Base v2