„Xbox będzie istnieć przez kolejne dziesięciolecia”. Microsoft omówił przyszłość marki
Microsoft przedstawił wizję dotyczącą przyszłości Xboxa. Pełne paniki plotki okazały się zupełnie bezpodstawne.
Microsoft opublikował najnowszy odcinek Official Xbox Podcastu, w którym poznaliśmy przyszłość marki Xbox. Phil Spencer (CEO Microsoft Gaming), Sarah Bond (szefowa marki Xbox) oraz Matt Booty (prezes ds. zawartości gier firmy i nadzoru nad jej studiami) przedstawili swoje spojrzenie na ekskluzywność gier deweloperów z rodziny Xbox Game Studios, abonament Game Pass, nowe konsole oraz rosnącą społeczność graczy.
- W kwestii ekskluzywności – „zieloni” zamierzają wydać na inne platformy, w domyśle PS5 i Switcha, tylko 4 gry (przynajmniej na tę chwilę). W przypadku każdej z nich decyzja została podjęta osobno, w oparciu o konkretne argumenty. Nie poznaliśmy ich tytułów, lecz nie jest to ani Starfield, ani Indiana Jones i Wielki Krąg. Ruch ten ma przedstawić marki Xboxa graczom, którzy mogą ich nie znać.
- Szef Microsoft Gaming, Phil Spencer, uważa, że za 5–10 lat gry ekskluzywne będą stanowić tylko niewielki odsetek wszystkich dostępnych na rynku produkcji. Zwłaszcza że produkcje pokroju Fortnite’a czy Roblox wyrastają na większe niż jakakolwiek platforma.
- Game Pass pozostanie dostępny tylko na tych urządzeniach, na których jest obecnie (PC, XOne, XSX/S, Android, iOS i część SmartTV Samsunga). Gry Xbox Game Studios wciąż będą trafiały do niego na premierę. Microsoft chce również zapewnić funkcje cross-save i cross-play w możliwie największej liczbie produkcji.
- Gry Activision Blizzard trafią niedługo do Game Passa – z dniem 28 marca abonenci otrzymają Diablo IV. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w osobnej wiadomości.
- Otwierając się na graczy innych platform i nowych deweloperów, Microsoft chce poszerzyć grono odbiorców swoich gier oraz konsol, tworząc „markę, która przetrwa dziesięciolecia”.
- Microsoft ani myśli zaprzestawać produkcji konsol Xbox. Więcej informacji na ten temat ma zostać ogłoszonych w okresie świątecznym 2024 r. Gigant z Redmond inwestuje również w kolejną generację. Wiele sugeruje, że w planach korporacji jest urządzenie przenośne, o którym mówi się od jakiegoś czasu, lecz nie zostało to oficjalnie potwierdzone.
- „Zieloni” zdają sobie sprawę, że gracze są związani z marką Xbox od wielu lat – z ich kolekcji gier, zdobytych osiągnięć etc. Jak stwierdził Phil Spencer, uszanowanie tego jest „fundamentalne”.