filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 29 lipca 2024, 09:27

autor: Pamela Jakiel

Deadpool i Wolverine szaleją w box office. Nowe widowisko MCU bije rekordy i przynosi Marvelowi historyczny sukces

Widowisko Deadpool i Wolverine podbija kina, ustanawiając rekord dla filmu z kategorią R i sprawiając, że Marvel jest pierwszą franczyzą z 30 mld w box office.

Źródło fot. Deadpool 3, Shawn Levy, Marvel, 2024
i

Deadpool i Wolverine – zgodnie z przewidywaniami – podbija box office. Jak poinformował portal Variety, widowisko Marvela, w którym grani przez Ryana Reynoldsa i Hugh Jackmana superbohaterowie łączą siły, w weekend otwarcia zarobiło w USA aż 205 mln dolarów, na świecie zaś – 438 mln dolarów, przekraczając przewidywania.

To świetny wynik, zważywszy na to, że nakręcenie nowego widowiska MCU kosztował ok. 200 mln dolarów, a 100 mln wydano na marketing. Co więcej, jak poinformował Kevin Feige, dzięki Deadpoolowi 3 Marvel właśnie stał się pierwszą franczyzą filmową, która w światowym box office przekroczyła 30 mld dolarów. Nowy film Marvela ustanowił także rekord dla najlepszego otwarcia widowiska z kategorią R.

Deadpool i Wolverine w premierowy weekend zarobił więcej niż niezwykle dochodowa animacja W głowie się nie mieści, a już po trzech dniach wyświetlania w kinach produkcja MCU stała się szóstym najbardziej dochodowym filmem 2024 roku. Możemy się domyślać, że to dopiero początek kasowych sukcesów widowiska.

Warto dodać, że trzecia odsłona losów Pyskatego Najemnika w weekend otwarcia zgromadziła przed wielkimi ekranami więcej widzów niż dwie poprzedniej części w tym samym okresie. Co więcej, Deadpool i Wolverine znalazł się w top 10 najlepszych kinowych debiutów w historii, zajmując ósme miejsce i wyprzedzając Avengers z 2012 roku.

Pamela Jakiel

Pamela Jakiel

Filmoznawczyni, absolwentka MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej praca magisterska dotyczyła nowej duchowości w kinie współczesnym. Redaktorka serwisu Filmomaniak od kwietnia 2023 roku, wspiera redaktora prowadzącego i szefową wszystkich newsmanów. Wcześniej pisała do naEkranie. Jeśli po raz setny nie ogląda Dziewiątych wrót, to po raz pierwszy czyta książki Therese Bohman i Donny Tartt. Woli gnozę od grozy, dramaty od horrorów, Junga od Freuda. W muzeach tropi obrazy symbolistów. Biega długie dystanse, jeszcze dłuższe pokonuje gravelem. Uwielbia jamniki.

więcej