autor: Szymon Liebert
Dead Space: Extraction będzie tak długi jak oryginalny Dead Space
Z jednego z niedawnych wywiadów poznaliśmy kilka szczegółów dotyczących zapowiedzianego na początku ubiegłego miesiąca Dead Space: Extraction. Nowa odsłona Dead Space’a, tym razem w wersji tylko i wyłącznie na konsolę Wii, ma być pełnoprawnym i wymagającym produktem, oferującym podobny czas rozgrywki jak w przypadku świetnie przyjętego oryginału.
Z jednego z niedawnych wywiadów poznaliśmy kilka szczegółów dotyczących zapowiedzianego na początku ubiegłego miesiąca Dead Space: Extraction. Nowa odsłona Dead Space’a, tym razem w wersji tylko i wyłącznie na konsolę Wii, ma być pełnoprawnym i wymagającym produktem, oferującym podobny czas rozgrywki jak w przypadku świetnie przyjętego oryginału.
Jak już wiedzieliśmy wcześniej, tytuł będzie należał do klasycznego gatunku tzw. rail-shooterów. Oznacza to, że podczas zabawy kamera będzie przemieszczała się automatycznie, a naszym zadaniem będzie głównie strzelanie do pojawiających się na ekranie potworów. Pomimo tych ograniczeń autorzy zapowiadają rozbudowaną rozgrywkę, na ukończenie której będziemy potrzebować mniej więcej tyle czasu co w przypadku Dead Space’a znanego z komputerów osobistych, Xboksa 360 i PlayStation 3.
Anonimowy przedstawiciel z ekipy Electronic Arts zajmującej się tym produktem obiecał także, że w grze zobaczymy zupełnie nowe obszary planety Aegis VII, czyli przede wszystkim górniczą kolonię opętaną przez infekcję oraz nieznane wcześniej zakamarki statku Ishimura. Odkrywać kolejne tajemnice mrocznych lokacji będziemy mogli także ze znajomym w trybie kooperacji. Podobno druga osoba do gry będzie mogła bez problemów dołączyć w każdym momencie, także podczas już toczącej się misji.
W grze pojawią się też pewne nawiązania do serii komiksów i filmów animowanych związanych z serią. Oprócz tego można spodziewać się standardowego zestawu atrakcji. Otrzymamy nowe bronie (które będzie można modyfikować), groźniejszych i bardziej przerażających przeciwników oraz zróżnicowanych bossów. Na naszej drodze spotkamy też kilka nieznanych wcześniej postaci. Całość zostanie oparta na silniku graficznym opracowanym specjalnie z myślą o konsoli Wii.
Projekt na pewno zapowiada się ciekawie i być może przyczyni się do zmiany wizerunku platformy Nintendo, która do tej pory nie była kojarzona z gatunkiem horrorów dla bardziej dojrzałych graczy. Zobaczymy, jak twórcom uda się wywiązać z powyższych obietnic (czyli przede wszystkim długiego czasu rozgrywki), szczególnie w obliczu ograniczeń gatunku i samej konsoli Wii. Już dziś dostępny jest krótki zwiastun filmowy, który wygląda dość interesująco.