Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 czerwca 2012, 08:07

autor: Adrian Werner

Dead Rising 2 - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Dead Rising 2 na notebooku ASUS K55V.

Sprawdziliśmy już jak z wyświetlaniem setek zombiaków radzi sobie ASUS G75V. Pora więc przetestować Dead Rising 2 również na słabszym z naszych notebooków, czyli ASUS’ie K55V.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Core 2 Duo 2.4 Gh
  Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: NVIDIA GeForce 8800GTS

Wymagania jak widać są raczej standardowe. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Notebook poradził sobie z udźwignięciem takiego poziomu detali celująco. Przez większość czasu uzyskiwałem sporo ponad 60 klatek na sekundę. Spadki wydajności trafiały się rzadko i trwały krótko, co w połączeniu z faktem, że nawet podczas nich gra wyświetlała przynajmniej 52 FPS-ów, czyniło je praktycznie niemożliwymi do wychwycenia gołym okiem.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Zachęcony doskonałymi wynikami w ustawieniach średnich spróbowałem następnie opcji wysokich. Darowałem sobie jedynie wygładzanie krawędzi. Średnia ilość wyświetlanych klatek na sekundę naturalnie zmalała, ale i tak znajdowała sie na satysfakcjonującym poziomie 43 FPS-ów. Co ważne, gra nigdy nie schodziła poniżej 32 klatek na sekundę, więc komfort zabawy był pełny.

Podsumowanie

ASUS K55V wypadł w starciu z Dead Rising 2 wprost wyśmienicie. Notebook potrafił uciągnąć płynnie tę grę nawet na wysokich ustawieniach. W galerii podpiętej pod ten test wgrałem dla Was obrazek pokazujący różnice pomiędzy ustawieniami niskimi i wysokimi. Jak widać, dzielą je przede wszystkim zombiaki. Na niskich mają mniej detali, nie odbijają się w lustrach, a ich krew nie zostaje na podłodze. To sprytna metoda, gdyż pozwala zachować wysoki poziom detali otoczenia, a jednocześnie znacznie mniej obciąża peceta.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej