Dead Age - zadebiutowało survivalowe RPG od autorów Grotesque Tactics
Znane z serii Grotesque Tactics niemieckie studio Silent Dreams wypuściło grę Dead Age. Jest to turowe survivalowe RPG, w którym kierujemy grupą ludzi próbujących przetrwać w świecie opanowanym przez żywe trupy.
W lipcu do sprzedaży w Steam Early Access trafiła wczesna wersja Dead Age, czyli pecetowego RPG osadzonego w świecie zniszczonym przez wybuch epidemii zombie. Teraz doczekaliśmy się premiery pełnego wydania. Można je kupić za 13,49 euro, czyli około 58 złotych. Jest to cena promocyjna, obniżona o 10% z okazji debiutu gry i po 11 listopada podskoczy do 14,99 euro (ok. 65 zł). Recenzje użytkowników są jak na razie bardzo pozytywne. Według nich gra nie należy do zbyt oryginalnych, ale nadrabia to bogatą zawartością i rozbudowaną rozgrywką.
Dead Age nie posiada rozbudowanego tła fabularnego. Zostajemy po prostu wrzuceni do świata opanowanego przez żywe trupy i naszym zadaniem jest zagwarantowanie przetrwania grupie ocalałych ludzi. Gra oferuje duża swobodę rozgrywki, pozwalając nam na swobodne kształtowanie losów postaci. Wszystkie decyzje ostatecznie doprowadzają historię do jednego z sześciu alternatywnych zakończeń.
Produkcja kładzie nacisk na aspekty survivalowe. Na początku rozgrywki gracz ląduje w obozie ocalałych, który zapewnia relatywne bezpieczeństwo, ale szybko musi udać się poza jego granice w poszukiwaniu potrzebnych zapasów. Podczas zabawy konieczne jest oszczędne gospodarowanie żywnością i innymi surowcami, ulepszanie bazy, konstruowanie przedmiotów oraz dbanie o zdrowie bohaterów.
Zombiaki nie są jedynym zagrożeniem w świecie Dead Age. Graczom przychodzi także zmierzyć się z gangami i innymi grupami ocalałych. Walka odbywa się w systemie turowym, w stylu wzorowanym na serii Final Fantasy. Poległych w trakcie bitew postaci nie można w żaden sposób przywrócić do życia, więc każda śmierć jest ostateczna.
Gra kładzie także duży nacisk na stosunki pomiędzy postaciami. Gracze mogą zawierać sojusze z innymi frakcjami i tworzyć różnorodne relacje wewnątrz własnej grupy. Możliwe są przyjaźnie i romanse, jak również bardziej negatywne stosunki, które wpływają na sytuację w bazie oraz zachowania ludzi w trakcie misji.
Zabawę uatrakcyjnia losowość niektórych elementów gry, takich jak grupy ocalałych czy misje. Dzięki temu zawsze czekają na nas nowe wyzwania.