autor: Michał Kułakowski
Data premiery i pierwszy zwiastun Project CARS 3 na silniku gry
Zapowiedziano oficjalnie trzecią odsłonę wyścigowego cyklu Project CARS. Informacji tej towarzyszył pierwszy zwiastun produkcji na silniku gry. Project CARS 3 ukaże się latem tego roku na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
Slightly Mad Studios zapowiedziało trzecią odsłonę wyścigowego cyklu Project CARS, o której istnieniu wiemy nieoficjalnie od ubiegłego roku. Gra ukaże się latem i trafi równocześnie na komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Twórcy nie wspomnieli na razie nic o potencjalnych portach na PlayStation 5 i Xbox Series X. Informacji o premierze towarzyszy również pierwszy zwiastun produkcji, który został przygotowany w całości na jej silniku. Dystrybutorem Project CARS 3 jest firma Bandai Namco.
W Project CARS 3 gracze powinni spodziewać się odświeżonego i „ekscytującego” trybu kariery, a także nowego asynchronicznego modułu wieloosobowego o nazwie Rivals. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, wybierzemy jeden spośród wielu konfigurowalnych poziomów trudności, co pozwoli bawić się z produkcją zarówno początkującym, jak i wymagającym weteranom symulatorów jazdy.
Na razie nie dysponujemy konkretnymi szczegółami na temat zawartości tytułu, takimi jak liczba dostępnych samochodów i torów. Wiemy jednak, że twórcy zaoferują przynajmniej dwie nowe trasy, jedną wytyczoną na ulicach Szanghaju, a drugą na brazylijskim torze Interlagos w Sao Paulo. W trakcie rozgrywki zasiądziemy za kierownicami setek aut wchodzących w skład dziesięciu klas pojazdów. Każdy z wehikułów będziemy mogli ulepszać i modyfikować według własnych potrzeb. Po raz pierwszy w serii pojawi się też kompleksowy edytor wyglądu karoserii, zbliżony do tego, który znany jest z np. serii Forza Horizon.
Jeżeli chodzi o kwestie techniczne, twórcy obiecują, że na wszystkich wspieranych platformach chcą zapewnić obraz w stabilnych 60 klatkach na sekundę. Dodatkowo chwalą się licznymi poprawkami w oprawie graficznej. Na uwagę zasługuje też implementacja nowego modelu jazdy przy użyciu gamepada, który znacząco uprzyjemni i ułatwi rozgrywkę z tym typem kontrolera.