autor: Konrad Miernik
Dark and Light wraca do żywych
Po wielu latach do świata żywych powraca tytuł, o którym swego czasu było naprawdę głośno. Dark and Light, bo o nim właśnie mowa, pojawi się jeszcze w tym roku m.in. z odświeżoną szatą graficzną wykorzystującą Unreal Engine 4. Za produkcję odpowiada tym razem Snail Games.
Snail Games, studio znane współczesnym graczom MMO przede wszystkim z Age of Wushu, podczas imprezy ChinaJoy 2016 opublikowało trailer zapowiadający ponowne wydanie znanego już wcześniej tytułu, mającego być swego czasu jedną z największych, jeśli nie największą grą MMO – Dark and Light.
Proces produkcyjny Dark and Light rozpoczął się w 2002 roku w wyniku współpracy Farlan Entertainment i NPCube, zaś premiera odbyła się 6 czerwca 2006 roku po przedłużonej fazie betatestów. Finalna wersja gry zebrała dość niepochlebne recenzje – wytykano przede wszystkim kiepski balans rozgrywki, niskiej jakości oprawę wizualną oraz znaczną liczbę błędów, co, jak przyznał producent, wynikało z jej przedwczesnego wydania wywołanego naciskiem ze strony społeczności oraz inwestorów. Wielu recenzentom spodobała się za to ilość zawartości dostępnej dla gracza oraz stopień swobody, zdecydowanie wyróżniający ją na tle konkurencyjnych produkcji.
Ważnym wydarzeniem w życiu gry stał się pozew sądowy wytoczony w 2007 roku NPCube i Farlan Entertainment przez firmę VWORLD, LLC. Sprawa dotyczyła rzekomego nieuprawnionego korzystania przez producentów Dark and Light z technologii generowania terenu należącej do oskarżyciela, co też okazało się prawdą. W wyniku procesu NPCube zostało zmuszone do zapłacenia zadośćuczynienia w wysokości 50 tysięcy euro. Część społeczności graczy wiąże to wydarzenie z wyłączeniem serwerów gry w 2008 roku, aczkolwiek nie jest to informacja potwierdzona. Ostatecznie prawa do tytułu kilka lat temu wykupiło Snail Games, studio wcześniej pracujące nad popremierowymi poprawkami do gry.
W stosunku do pierwotnej wersji dostaniemy przede wszystkim odświeżoną oprawę graficzną, jako że wykorzystany został Unreal Engine 4. Poza tym, pomijając kwestię balansu rozgrywki i usunięcia błędów, Dark and Light ma pozostać tym, czym było: otrzymamy ogromną swobodę w sferze role-play oraz 40 km kwadratowych dostępnego do zwiedzania terenu. Konkretna data rozpoczęcia chińskich testów nie jest jeszcze znana, wiemy natomiast, że pierwsi testerzy ponownie wejdą do świata Ganareth jeszcze pod koniec tego roku. Nie mamy informacji dotyczących premiery gry na rynkach zachodnich. Tymczasem zainteresowanym sugerujemy śledzenie oficjalnego kanału gry na Facebooku.
Zwiastun uwspółcześnionej wersji gry możecie obejrzeć poniżej