autor: Michał Marian
Dalszy ciąg kłopotów finansowych Electronic Arts
W opublikowanym na zakończenie trzeciego kwartału fiskalnego raporcie, firma Electronic Arts podaje m.in. informacje o 45 milionowej stracie oraz obniżeniu prognoz dotyczących planowanego przychodu netto.
Amerykańska firma Electronic Arts, odpowiedzialna m.in. za takie serie jak FIFA, Battlefield, Dead Space czy Crysis, w branży gier wideo działa od lat i niewątpliwie należy do jej ścisłej czołówki. Wczoraj informowaliśmy o sukcesach sprzedażowych wydawcy, dziś skupimy się bardziej na analizie jego sytuacji ekonomicznej. Jak dowiadujemy się z opublikowanego w ostatnim czasie raportu, przedsiębiorstwo w dalszym ciągu boryka się z problemami finansowymi. Oficjalnie podano do wiadomości, że swój trzeci kwartał fiskalny (zakończony 31 grudnia 2012 roku) Electronic Arts zamknęło ze stratą wynoszącą 45 milionów dolarów (ok. 138 milionów złotych).
Pocieszającym w tym przypadku może być fakt, że w porównaniu z ubiegłoroczną sytuacją, gdzie w analogicznym okresie strata wynosiła 205 milionów dolarów (629 milionów złotych), kondycja finansowa firmy wydaję się prezentować znacznie lepiej. Niestety nie jest to do końca prawdą – całkowity przychód netto przedsiębiorstwa na koniec grudnia wyniósł 921 milionów dolarów (ponad 2 miliardy 827 milionów złotych), zaś rok wcześniej (w grudniu 2011 roku) osiągnął poziom 1 miliarda 61 milionów dolarów (3 miliardy 257 milionów złotych).
W obliczu ekonomicznej niestabilności firma musiała zrewidować swoje dotychczasowe prognozy finansowe. Przewidywany na zakończenie roku fiskalnego przychód netto ustalono na poziomie pomiędzy 3,7 (11,36 miliarda złotych) i 3,8 milarda dolarów (11,67 miliarda złotych). Wcześniej, a konkretnie na zakończenie drugiego kwartału fiskalnego, planowano osiągnąć finalny przychód wynoszący około 3,85-4 miliardy dolarów (11,82-12,28 miliardów złotych).
W rozmowie z przedstawicielami agencji Reutera, szef działu finansów EA, Blake Jorgensen, powiedział:
Sytuacja ekonomiczna nie polepszyła się ani trochę. Jest jeszcze trochę za wcześnie, bym mógł przewidzieć jak silny będzie później rynek, dlatego zdecydowaliśmy się zawęzić pulę oczekiwanych przychodów i obniżyć nieco wskaźniki, by upewnić się, że stąpamy rozważnie.
Choć teoretycznie sytuacja finansowa Electronic Arts nie prezentuję się obecnie najlepiej, to jak pisaliśmy wczoraj, według opublikowanego raportu poziom sprzedaży (i przedsprzedaży) ich sztandarowych hitów (FIFA 13, Battlefield 3, Crysis 3, Dead Space 3) jest więcej niż zadowalający. Daje to dobre perspektywy na odrobienie strat i wypracowanie zysku w trwającym obecnie kwartale.
- Oficjalna strona internetowa firmy Electronic Arts
- Raport finansowy EA z zamknięcia trzeciego kwartału fiskalnego
- Raport finansowy EA z zamknięcia drugiego kwartału fiskalnego