autor: Michał Markocki
Czy Shadowrun bedzie ostatnią grą FASA Studios?
W listopadzie 2004 roku Microsoft zabezpieczył swoje prawa do marki Shadowrun (system RPG), a w lipcu 2005 roku zlecił producentowi FASA Studios stworzenie strzelanki w pierwszej osobie (FPS) na konsolę Xbox 360 i PC. Jednakże najnowsze wieści nie dotyczą samej gry Shadowrun, lecz jej producenta.
W listopadzie 2004 roku Microsoft zabezpieczył swoje prawa do marki Shadowrun (system RPG), a w lipcu 2005 roku zlecił producentowi FASA Studios stworzenie strzelanki w pierwszej osobie (FPS) na konsolę Xbox 360 i PC. Jednakże najnowsze wieści nie dotyczą samej gry Shadowrun, lecz jej producenta.
Otóż jeden z byłych pracowników FASA Studios używający nicka „Boomstick” zamieścił na oficjalnym forum tytułu Shadowrun niecodziennego posta. Napisał w nim, iż po wydaniu gry (premiera jest planowana na 1 czerwca 2007) studio FASA zostanie zamknięte. Jest to jego zdaniem efekt marnego zarządzania i kiepskiej polityki kadrowej (tu wskazuje winnych z imienia), w wyniku której wielu pracowników zdecydowało się na odejść z firmy. Skrytykował też prace nad grą Shadowrun, uznając ją za wizualnie przeciętną i nie wnoszącą niczego do gatunku FPS.
Powyższy post, jak i konto jego autora zostały szybko skasowane, a kompetentny w tych kwestiach pracownik FASA Studios oświadczył, że po zakończeniu prac nad Shadowrun szykują się odejścia pracowników. Z miejsca zastrzegł jednak, że w przypadku tak czasochłonnych i trudnych produkcji to normalne, iż ludzie chcą zająć się czymś innym.
FASA Studios od wielu lat produkuje gry dla Microsoftu (MechWarrior 4: Vengeance, Mech Commander 2). Na pytanie, co sądzi o całej sprawie koncern udzielił wymijającej odpowiedzi. Brak jednoznacznego dementi ze strony zainteresowanych każe podejrzewać, że coś jest na rzeczy i w FASA Studios nie dzieje się najlepiej.