Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 stycznia 2012, 18:39

autor: Adrian Werner

Cube World, czyli Minecraft w wydaniu RPG

Cube World to bardzo obiecujące niezależne RPG z voxelową grafiką. Najlepszym dowodem potwierdzającym potencjał tego projektu jest fakt, że jego autor został właśnie zatrudniony przez odpowiedzialne za Minecrafta studio Mojang.

Gigantyczny sukces Minecrafta stał się inspiracją dla wielu innych gier niezależnych. Jedną z najbardziej obiecujących produkcji tego typu jest Cube World, czyli nastawione na eksplorację RPG. Potencjał tego projektu jest tak duży, że jego twórca został właśnie zatrudniony przez studio Mojang, czyli twórców Minecrafta.

Cube World, czyli Minecraft w wydaniu RPG - ilustracja #1

Markus „Notch" Persson zapewnia, że prace nad Cube World będą kontynuowane, co powinno uspokoić czytelników obawiających się wchłonięcia tego projektu przez Minecrafta.

Cube World będzie RPG-iem, który postawi na swobodną eksplorację stworzonego z voxeli świata. Złożona z klocków kraina pełna ma być lochów, zamków i rozległych podziemi, które zaludnione zostaną postaciami niezależnymi i potworami. Nie zabraknie też oczywiście dynamicznych zadań pobocznych, systemu rozwoju postaci i masy różnorodnego ekwipunku. Bawić się będziemy mogli zarówno samotnie, jak i w kooperacji z przyjaciółmi, choć na razie twórca nie jest gotowy stwierdzić jak wiele osób zmieści się na jednym serwerze.

Cube World, czyli Minecraft w wydaniu RPG - ilustracja #2

Gra nie zaoferuje niczego dla miłośników wirtualnego górnictwa, choć prawdopodobnie pojawi się system rzemiosła oraz możliwość budowania własnych struktur. Wśród swoich inspiracji autor poza Minecraftem wymienia m.in. japońskie RPG-i, takie jak serie The Legend of Zelda, Secret of Mana, Landstalker czy Monster Hunter.

Cube World tworzony jest z myślą o pecetach. Prace nad projektem trwają dopiero kilka miesięcy i znajduje się on wciąż w dosyć wczesnej fazie. Dlatego autor nie jest jeszcze w stanie podać planowanej daty premiery. Zainteresowanych odsyłamy na oficjalny blog, gdzie można znaleźć masę screenów oraz materiałów video.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej