autor: Tomasz Pyzioł
cRPG w alternatywnym świecie Dzikiego Zachodu
Już w połowie przyszłego roku wszyscy miłośnicy gier cRPG będą mogli poznać zupełnie nowy system gier RPG. Po zakosztowaniu w Advanced Dungeons & Dragons (starsze tytuły z SSI, seria Baldur’s Gate, Pool of Radiance) czy strategii na podstawie Warhammer Epic i Warhammer Fantasy Battle przyszła kolej na komputerową wersję systemu Deadlands: The Weird West.
Już w połowie przyszłego roku wszyscy miłośnicy gier cRPG będą mogli poznać zupełnie nowy system gier RPG. Po zakosztowaniu w Advanced Dungeons & Dragons (starsze tytuły z SSI, seria Baldur’s Gate, Pool of Radiance) czy strategii na podstawie Warhammer Epic i Warhammer Fantasy Battle przyszła kolej na komputerową wersję systemu Deadlands: The Weird West.
Jest to bardzo popularny w USA papierowy RPG stworzony przez firmę Pinnacle Entertainment, a opowiadający alternatywną historię Dzikiego Zachodu. Przenosimy się w czasy bezprawia, gdzie bohaterstwo i reputacja znaczy więcej niż pieniądze. Nie jest to jednak znany z westernów świat Dzikiego Zachodu. W 1877 roku silne trzęsienie ziemi oddzieliło Kalifornię od reszty kontynentu, uwalniając magię oraz wszelkiego typu groźne stworzenia i potwory pustoszące zachodnie ziemie. Wojna Secesyjna trwa nadal, a Indianie chcą za wszelką cenę utrzymać swoje ziemie zbierając plemienne siły. Na dodatek, z odsłoniętych przez trzęsienie ziemi mrocznych labiryntów wypełza zło, znane z koszmarów i legend jako rasa Reckoners.
Za stworzenie pierwszej gry, której akcja toczyć się będzie w tym mrocznym świecie, zabrał się brytyjski zespół Hedfirst Productions. Będzie to cRPG wykonany w trójwymiarowym otoczeniu gdzie przyjdzie nam prowadzić drużynę bohaterów, walczących zarówno z bandyckimi grupami Konfederatów, broniących swej ziemi Indianami jak i piekielnymi mocami Reckonerów. Do wyboru będzie wiele typów postaci, od zwyczajnych rewolwerowców wyposażonych w sześciostrzałowego Colta, sprytnych szulerów potrafiących oszukać nawet śmierć, naukowców potrafiących skonstruować dziwne urządzenia, agentów i szeryfów pilnujących porządku publicznego, po szamanów korzystających z magicznych mocy.