Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2004, 11:26

Crazy Machines: New Challenges - niemiecki następca The Incredible Machine

Minęło już całe dziesięć lat od momentu, jak na rynku gier komputerowych zadebiutowała produkcja sygnowana logiem Dynamix o nazwie The Incredible Machine. Całkiem niedawno o tej grze przypomnieli sobie również Niemcy ze studia Pepper Games, którzy postanowili zrobić swoją wersję klasycznego hitu. Demo Crazy Machines: New Challenges – bo tak zwie się ów produkt - właśnie zadebiutowało w sieci.

Minęło już całe dziesięć lat od momentu, jak na rynku gier komputerowych zadebiutowała produkcja sygnowana logiem Dynamix o nazwie The Incredible Machine. Pomysł stworzenia programu logicznego, w którym gracz mógłby konstruować skomplikowane układy maszyn, wykonujących najróżniejsze funkcje okazał się na tyle popularny, że jego autor – Jeffrey Tunnell, postanowił kilkukrotnie powracać do tego tematu, tworząc różne odmiany „niewiarygodnych maszyn”. Całkiem niedawno o The Incredible Machine przypomnieli sobie również Niemcy ze studia Pepper Games, którzy postanowili zrobić swoją wersję klasycznego hitu. Demo Crazy Machines: New Challenges – bo tak zwie się ów produkt - właśnie zadebiutowało w sieci.

Crazy Machines: New Challenges - niemiecki następca The Incredible Machine - ilustracja #1

Na pierwszy rzut oka gra niczym nie różni się od swojego pierwowzoru. Ten sam pomysł, niemal identyczny, intuicyjny interfejs, podobne przyrządy i to co najważniejsze, solidna porcja rozrywki to rzeczy przemawiające za Crazy Machines. Oczywiście, największe zmiany zaszły w kwestii oprawy audiowizualnej, której bliżej do dzisiejszych standardów niż tych, sprzed dziesięciu lat. Demo, które jest już dostępne na zachodzie, pozwala powalczyć na kilkunastu specjalnie przygotowanych planszach. Pełna wersja gry zawierać będzie łącznie około setki etapów (podzielonych względem różnych poziomów trudności), sześćdziesiąt elementów „maszyny”, tutorial, oraz edytor nowych układów. Niestety, zarówno gra jak i demo dostępne są na razie tylko w języku niemieckim. Czy twórcy pomyślą także o innych, popularnych sposobach porozumiewania się, w tej chwili nie wiadomo.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej