autor: Marek Grochowski
Crackdown wyróżniony za innowacyjność
Crackdown, wydana na początku roku gra akcji od studia Real Time Worlds została wreszcie doceniona przez środowisko deweloperów. Świadczy o tym nagroda, jaką przyznano jej w trakcie odbywającej się w brytyjskim Brighton imprezy o nazwie Develop Conference. Produkcja dedykowana wyłącznie konsoli X360 otrzymała laury za wybitną, jak na panujące obecnie standardy, innowacyjność.
Crackdown, wydana na początku roku gra akcji od studia Real Time Worlds została wreszcie doceniona przez środowisko deweloperów. Świadczy o tym nagroda, jaką przyznano jej w trakcie odbywającej się w brytyjskim Brighton imprezy o nazwie Develop Conference. Produkcja dedykowana wyłącznie konsoli X360 otrzymała laury za wybitną, jak na panujące obecnie standardy, innowacyjność.
Tytułowi, za stworzeniem którego stoi m.in. David Jones (współautor Lemingów i pierwszej odsłony Grand Theft Auto) nie przeszkodził nawet fakt, że z początku złośliwcy uznawali go za dodatek do zaproszeń na betę Halo 3. Crackdown zebrał pozytywne opinie wśród branżowych recenzentów, a jego demo biło rekordy popularności wśród użytkowników usługi Xbox Live Marketplace.
Wśród innych wyróżnionych projektów warto wymienić Test Drive Unlimited grupy Eden Studios, które odświeżyło tryby rozgrywek sieciowych, a także produkcję Rare, grę Viva Pinata, stanowiącą dla jury źródło doskonałych wrażeń estetycznych. Najważniejsza z nagród przypadła jednak w udziale europejskiemu oddziałowi Sony. SCEE przyznano Grand Prix za wprowadzenie na rynek platformy PS3 oraz czynne wspieranie zarówno swych wewnętrznych zespołów developerskich, jak i partnerów third party.