Counter-Strike 2 wreszcie oficjalnie - zobacz filmy z gry
CS 2 zapowiedziane. Wiemy, kiedy odbędzie się premiera. Beta, mapy, bronie i skiny, zmiany z Source 2 - wyjaśniamy najważniejsze kwestie.
Długo musieliśmy czekać, ale wreszcie studio Valve oficjalnie potwierdziło, że wkrótce ukaże się Counter-Strike 2. Tak, takiej właśnie nazwy użyto w tytułach trzech filmików, które znienacka pojawiły się na kanale firmy w serwisie YouTube. Wszystkie materiały omawiające usprawnienia względem CS:GO, które zobaczymy w CS 2 wraz z wprowadzeniem do niej technologii Source 2, możecie obejrzeć poniżej.
CS 2 – kiedy beta
Jak czytamy w ogłoszeniu opublikowanym na Steamie, część graczy już dziś uzyskuje dostęp do testów, które potrwają do premiery pełnej wersji CS 2 – nastąpi ona tego lata. Potwierdzono też, że „dwójka” przyjmie formę darmowej aktualizacji dla Counter-Strike: Global Offensive.
Valve udostępniło obszerny artykuł odpowiadający na pytania dotyczące zamkniętych testów CS2. Do bety będą zapraszani kolejni gracze w oparciu o Czynnik zaufania, „pozycję” konta na Steamie oraz niedawną aktywność na oficjalnych serwerach Valve. Wybrani użytkownicy otrzymają stosowne powiadomienie w CS:GO.
Twórcy będą stopniowo rozbudowywać zawartość testów. Na razie uczestnicy wypróbują tryb gry swobodnej oraz deathmatch na mapie Dust2, z całym swoim wyposażeniem (aczkolwiek nie będą mogli go zmieniać z poziomu CS 2) oraz włączonym zdobywaniem punktów doświadczenia (które przejdzie do obecnej wersji CS:GO).
CS 2 – Source 2, mapy
Co się tyczy nowości w CS2, większość z nich mamy poznać dopiero na premierę aktualizacji. Niemniej twórcy omówili już trzy kwestie, tak we wspomnianych filmikach, jak i na oficjalnej stronie gry.
Jak łatwo zgadnąć, przesiadka na Source 2 sprawi, że Counter-Strike znacznie wypięknieje. Część map została przebudowana od podstaw (o czym można przekonać się dzięki porównaniom z suwakami na stronie aktualizacji). Inne skorzystają z dobrodziejstw nowszego silnika Valve (m.in. oświetlenie bazujące na systemie fizyki).
Od nowa stworzono też wszystkie efekty graficzne, elementy interfejsu oraz system dźwięku. Szczególną uwagę zwrócono na dym, który w CS 2 stanie się obiektem wolumetrycznym. W praktyce oznacza to, że nie będzie on statyczny, lecz będzie współdziałał ze środowiskiem (na przykład uciekając przez wybite okna) oraz reagował na działania graczy (pociski, eksplozje itp.).
CS2 przyniesie ze sobą także koniec uzależnienia stanu świata gry od „tyknięć” serwera, tj. częstotliwości jego odświeżania (tzw. trick rate). Update wprowadzi aktualizację pomiędzy „tikami”, dzięki czemu nie powinno już dochodzić do sytuacji, kiedy nasz strzał lub krok zostaje opóźniony przez serwer.
CS 2 – bronie, skórki
Valve potwierdziło, że gracze zachowają cały swój ekwipunek z CSGO po debiucie CS2. Oczywiście bronie, skórki itd. także skorzystają na ulepszeniach wizualnych z nowego silnika.
Ponadto twórcy obiecują udostępnić społeczności narzędzia Source 2. To pozwoli na łatwiejsze tworzenie i modyfikowanie map. W drodze jest też Warsztat Przedmiotów Source 2, który będzie dostępny w ramach ograniczonych testów, tyle że w późniejszym terminie.
Na więcej informacji jeszcze musimy poczekać. Na razie Valve chce skupić się na dopracowaniu wybranego „podzbioru funkcji” CS 2, by usunąć najpoważniejsze usterki. Niemniej gracze powinni się cieszyć: nie muszą się już martwić, że deweloper szykuje okrutny żart na prima aprilis.
Może Cię zainteresować:
- Counter-Strike: Global Offensive – poradnik do gry
- 10 lat CS:GO w Polsce – e-sportowego fenomenu, który nie maleje