autor: Michał Bobrowski
Coś dla ucha?
Bez względu na to, czy w akordach klasycznej symfonii, czy też ostrych brzmieniach heavy metalu soundtrack w grach nabiera coraz większego znaczenia i powoli staje się tak samo ważnym elementem, jak w przypadku produkcji filmowych.
Bez względu na to, czy w akordach klasycznej symfonii, czy też ostrych brzmieniach heavy metalu soundtrack w grach nabiera coraz większego znaczenia i powoli staje się tak samo ważnym elementem, jak w przypadku produkcji filmowych.
Na stronach serwisu GameSpy znajdziecie interesujący wywiad z twórcami oprawy dźwiękowej do ciekawie zapowiadającej się gry Operation Flashpoint. Muzycy podkreślają, że bez właściwie dobranej oprawy muzycznej niemożliwe jest zbudowanie właściwej atmosfery i klimatu w grze. Co ważne, kiepska muzyka, zmiany jej brzmienia w niewłaściwych momentach mogą zupełnie zepsuć wrażenia z gry wielu odbiorców. Wywiad przybliży wam pełną genezę powstania muzyki do tej gry.
Na twórcach gier większe przykładanie uwagi do oprawy dźwiękowej wywołał duży postęp w dziedzinie projektowania kart muzycznych, których już teraz zaawansowane modele obecne są w komputerach wielu graczy.
Wywiad: The Music of Operation Flashpoint