autor: Maciej Myrcha
Coraz więcej reklam w grach?
Firma Ubisoft poinformowała o podpisaniu umowy z Down Under Ingame Advertising (DUIA), której przedmiotem jest opracowanie umieszczania w grach reklam i promocji. Oczywiście spowodowało to dość burzliwą dyskusję na tematy z tym związane - gracze zastanawiają się czy posunięcie takie doprowadzi do obniżenia cen gier oraz czy proces tworzenia gry nie wydłuży się.
Firma Ubisoft poinformowała o podpisaniu umowy z Down Under Ingame Advertising (DUIA), której przedmiotem jest opracowanie umieszczania w grach reklam i promocji. Oczywiście spowodowało to dość burzliwą dyskusję na tematy z tym związane - gracze zastanawiają się czy posunięcie takie doprowadzi do obniżenia cen gier oraz czy proces tworzenia gry nie wydłuży się.
Down Under Ingame Advertising jest bardzo zadowolona z podpisania takiego porozumienia. Jak powiedział prezes firmy, Andrew Hooke, w reklama w grze to już nie tylko umieszczenie logo albo nazwy na jakimś obiekcie. Reklamy w grach wymagają poświęcenia im większej uwagi zarówno ze strony wydawców jak i reklamodawców, tak aby cele obu tych grup zostały osiągnięte - czyli aby gracz skorzystał zarówno z gry i z reklam. Według pana Hooke gry Ubisoftu są doskonałym materiałem dla reklam.
Ciekawe w jakim modnym wdzianku wystąpi przykładowo Prince of Persia?