Consortium - koktajl gatunków FPS i RPG odniósł sukces na Kickstarterze
Do listy kickstarterowych sukcesów dołączył kolejny projekt. Jest nim mieszanka gatunków FPS i RPG, której cała kampania osadzona zostanie na pokładzie jednego statku.
Na sześć dni przed końcem akcji na Kickstarterze studiu Interdimensional Gaming udało się zgromadzić 50 tys. dolarów potrzebnych do ukończenia produkcji gry Consortium. Projekt stanowić ma mieszankę gatunków FPS oraz RPG i zaoferuje nieliniową kampanię utrzymaną w klimacie science-fiction.
Cała kampania gry rozegra się na pokładzie jednego statku, nazwanego ZENLIL. Jego wnętrze zapełnione zostanie załogą, której akcje sterowane będą przez zaawansowaną sztuczną inteligencję. Gracz otrzyma pełną swobodę poruszania się oraz interakcji z postaciami niezależnymi. Wszystko to ma w sumie dać system, który będzie dynamicznie reagował na każdą naszą akcję.
Akcja toczyć się będzie w 2042 roku, w alternatywnym świecie, w którym ludzkość uporała się z większością problemów cywilizacyjnych i rozpoczęła agresywne kolonizowanie Układu Słonecznego. Gracz wcieli się w samego siebie i za pomocą satelity umieszczonego w naszej rzeczywistości będzie w stanie objąć kontrolę nad człowiekiem z alternatywnego świata. Sterowaną przez nas marionetką stanie się agent organizacji Consortium znanym jako Bishop Six, który właśnie dołączył do załogi ZENLIL. Początkowo nic nie będzie wskazywało na to, że nasza obecność w jego ciele została odkryta. Wkrótce potem oficer statku zostanie jednak zamordowany i szybko stanie się jasne, że ktoś wie kim jesteśmy i ma względem nas ponure plany.
Załoga składać się będzie z szesnastu postaci. Każda z nich posiadać ma własną osobowość i historię. Ich nastawienie względem Bishopa Six będzie się zmieniać wraz z podejmowanymi przez nas decyzjami. Kampania ma być w pełni nieliniowa i ukształtują je przeprowadzone rozmowy oraz działania, zarówno bohatera, jak i reszty załogi. Rozpoczynając rozgrywkę wybierzemy między trybem fabularnym i FPS-owym. Pierwszy z nich zaoferuje znaczne obniżenie poziomu trudności walk i przeznaczony ma być dla graczy, którzy chcą w spokoju cieszyć się fabułą.
Autorzy obiecują, że w trakcie starć zmierzymy się z wrogami zachowującymi się jak prawdziwi ludzie. Przykładowo, będą oni odważni w przypadku posiadania przewagi liczebnej, a w ciężkiej sytuacji często spanikują i uciekną. Bardziej pacyfistycznie nastawieni gracze otrzymają opcję wykorzystania uzbrojenia obezwładniającego. Co więcej, kampanię będzie można również ukończyć całkowicie unikając walki.
Consortium powstałe wyłącznie z myślą o pecetach. Gra wykorzystuje silnik Source. Premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku. Warto na koniec dodać, że autorzy planują udostępnienie fanom tych samych narzędzi, które wykorzystane zostały do wyprodukowania projektu.