Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 listopada 2014, 16:43

autor: Adrian Werner

Congo - kooperacyjny survival horror w Steam Early Access

Na Steam Early Access zadebiutowała wczesna wersja survivalowej gry akcji Congo, w której maksymalnie czterech graczy próbuje przetrwać w afrykańskiej dżungli opanowanej przez demony.

Do sprzedaży w usłudze Steam Early Access trafiła wczesna wersja gry Congo. Produkcja stawia na tryb kooperacyjny i klimat survival-horroru, obsadzając maksymalnie czterech graczy w roli nieszczęśników próbujących przetrwać w opanowanej przez siły nadnaturalne afrykańskiej dżungli. W chwili obecnej projekt nie wszedł jeszcze nawet w fazę alfa, ale już teraz posiada zaimplementowane podstawowe mechanizmy rozgrywki, które znajdą się w wersji ostatecznej. Cenę ustalono na poziomie 9,99 euro, czyli w przeliczeniu około 42 zł. Autorzy mają obecnie w planach jedynie wydanie pecetowe, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Na razie deweloperzy nie mogą podać konkretnej daty, gdyż ta zależy od przebiegu testów ramach Steam Early Access.

Akcja gry osadzona jest głęboko w jednej z dżungli tytułowego Kongo, gdzie niewielka grupa ludzi musi zmierzyć się z polującymi na nich demonami. Bestie upodobały sobie ciemności, dlatego największym przyjacielem graczy jest światło. Ataki maszkar odpieramy więc korzystając m.in. z flar, latarek czy pochodni. Możliwe jest także gromadzenie paliwa do generatorów energii elektrycznej zdolnych za pomocą potężnych lamp utworzyć na pewien czas bezpieczne strefy.

Oczywiście, gracze nie muszą wcale pozostawać jedynie w defensywie. W grze znalazło się sporo różnorodnych typów uzbrojenia, a w walce pomagać możemy sobie także zastawiając różnorodne pułapki. Jednocześnie, zgodnie z survival-horrorową tradycją, nigdy nie będziemy mogli narzekać na nadmiar amunicji i innych przydatnych przedmiotów. Dlatego kluczową rolę odgrywają wyprawy w poszukiwaniu nowych zapasów oraz właściwe gospodarowanie zgromadzonym ekwipunkiem. Całość została tak zaprojektowana, aby wymuszała współpracę z kolegami.

W Congo akcja ukazana jest w kamery umieszczonej wysoko nad głowami postaci. Gra posiada atrakcyjna oprawę graficzną, za generowanie której odpowiada technologia Unreal Engine 4.

Twórcy przy okazji premiery wczesnej wersji poinformowali, jakie elementy zostaną wprowadzone w kolejnych aktualizacjach. Wśród nich znajdziemy dodatkowe mapy, lokacje oraz typy uzbrojenia i sprzętu. Zwiększony zostanie repertuar opcji manipulowania elementami otoczenia oraz pojawią się bardziej zaawansowane moduły sztucznej inteligencji, skuteczniej polujące na graczy i łatwiej wykorzystujące ich błędy. Autorzy rozważają również wprowadzenie aspektów RPG w postaci systemy rozwoju umiejętności. Ponadto deweloperzy chcą zaimplementować funkcje o które poproszą sami fani podczas testów.

  1. Congo – oficjalna strona gry
  2. Congo na Steam Early Access

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej