autor: Dorota Drużko
Codemasters chce wydać swoje własne MMO
Jak pisaliśmy już wcześniej, wydawca Codemasters chce przenieść ze swojej oferty dwa tytuły MMO także na konsole. Okazuje się jednak, iż zamiary tejże firmy są znacznie bardziej ambitne - w planach ma wydanie również własnych gier, a nie jak do tej pory jedynie dzieł innych developerów.
Jak pisaliśmy już wcześniej, wydawca Codemasters chce przenieść ze swojej oferty dwa tytuły MMO także na konsole. Okazuje się jednak, iż zamiary tejże firmy są znacznie bardziej ambitne - w planach ma wydanie również własnych gier, a nie jak do tej pory jedynie dzieł innych developerów. Jak poinformował David Solari, wiceprezes Codemasters Gaming Online w wywiadzie dla serwisu GamesIndustry: " W ramach naszego planu na pięć lat zawsze zakładaliśmy tworzenie własnych gier ”.
Podkreślił on również, że ma świadomość trudności wyczucia rynku i łatwości odniesienia na nim porażki. Szczególnie ostrożnie Solari odnosi się do branży PC, gdzie mnogość tytułów tego typu sprawia, iż niezwykle ciężko się przebić nowym grom. W dodatku trzeba konkurować z tytułami nie tylko płatnymi, ale również produkcjami darmowymi. Należy, więc dobrze przemyśleć wszystkie aspekty tworzonej produkcji, aby przypadkiem nie minąć się z oczekiwaniami graczy. Solari oświadczył też, iż jego ludzie nie mają zamiaru konkurować z liderem – World of Warcraft, gdyż jest to po prostu niewykonalne.
Oczywiście wiadomo też, że drugą stroną medalu jest możliwość zarobienia znacznie większych pieniędzy niż na innych gatunkach gier. Zapewne Codemasters liczy na to, iż doświadczenie zdobyte już z branżą MMO zagwarantuje sukces przyszłym przedsięwzięciom. W końcu firma jest wydawcą takich tytułów jak The Lord of the Rings Online, RF Online, Dungeons & Dragons Online, ArchLord, w dodatku jeszcze w tym roku do tego grona dołączy kolejna produkcja - Jumpgate: Evolution.