autor: Katarzyna Grysiewicz
Co powiedział Matsuura w sprawie PlayStation 3 i muzyki?
W ostatnich wypowiedział podczas Nordic Game Conference Matsuura wyraził swoje poglądy dotyczące kwestii związanych z konsolami nowej generacji i muzyką pojawiającą się w grach. Sprawa pierwsza i najbardziej zaskakująca tyczy się systemu PlayStation 3 i jego wyników sprzedaży na terenie Japonii. Według Matsuury problem nie wynik ze zbyt wysokiej ceny owej platformy sprzętowej, lecz z jej ...
Masaya Matsuura zasłynął na arenie elektronicznej rozrywki głównie za sprawą takich tytułów, jak PaRappa the Rapper czy Vib-Ripple, natomiast obecnie pracuje on nad ścieżką dźwiękową do gry Rhythmica, dedykowaną telefonom komórkowym. W ostatnich wypowiedział podczas Nordic Game Conference Matsuura wyraził swoje poglądy dotyczące kwestii związanych z konsolami nowej generacji i muzyką pojawiającą się w grach.
Sprawa pierwsza i najbardziej zaskakująca tyczy się systemu PlayStation 3 i jego niezbyt imponujących wyników sprzedaży na terenie Japonii. Według Matsuury problem nie wynika ze zbyt wysokiej ceny owej platformy sprzętowej, lecz z jej wielkości: „PS3 jest zbyt duże dla Japończyków.” Wyjaśnienie to w pierwszej chwili wywołuje uśmiech na twarzy, lecz rzeczywiście może być w nim ziarenko prawdy. Do tej pory konsumenci (a zwłaszcza mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni) byli przyzwyczajani do minimalizacji w elektronice, wobec czego „amerykańska” wielkość PS3 mogła ich nieco zaskoczyć.
W kwestii drugiej Matsuuara nie wyraził się zbyt optymistycznie – stwierdził on, że „Relacje pomiędzy muzyką a grami są raczej powierzchowne. Do tej pory najczęściej mieliśmy do czynienia ze sporą dawką niedbalstwa”. Winę za taki stan rzeczy upatruje on w wielu niekompetentnych kompozytorach, nie posiadających własnego stylu i naśladujących dokonania innych. Niemniej jednak takie tytuły, jak chociażby SingStar czy Guitar Hero stanowią pewien postęp w tej problematycznej materii.