autor: Artur Falkowski
Co ma największy wpływ na decyzję o zakupie gry? - wyniki badań
Amerykańska organizacja NPD zajmująca się badaniem rynku rozrywki sporządziła specjalny raport dotyczący czynników, jakie wpływają na zakup danej gry. Okazało się, że ważniejsza od ceny produktu i kampanii reklamowej jest możliwość bezpośredniego wypróbowania danego tytułu (demo), a także tak zwany „marketing szeptany”.
Amerykańska organizacja NPD zajmująca się badaniem rynku rozrywki sporządziła specjalny raport dotyczący czynników, jakie wpływają na zakup danej gry. Okazało się, że ważniejsza od ceny produktu i kampanii reklamowej jest możliwość bezpośredniego wypróbowania danego tytułu (demo), a także tak zwany „marketing szeptany”.
Raport wyróżnia sześć typów fanów elektronicznej rozrywki: graczy „hardcorowych”, zapalonych konsolowców, graczy „masowych”, graczy nastawionych na przenośną rozrywkę oraz tych, dla których granie jest jedynie jedną z wielu form spędzania wolnego czasu. Ostatnią grupą są osoby bardzo rzadko i niesystematycznie oddające się elektronicznej rozrywce.
Badania wykazały, że cena i kampania reklamowa mają drugorzędne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o kupnie danego tytułu. Dla większości graczy najważniejsza jest możliwość przetestowania gry. Można to zrobić na wiele sposobów: wśród najczęściej wymienianych znalazły się sklepowe standy z grywalną kopią danej produkcji, dema oraz zapoznanie się z nią u znajomych.
O ile reklamy, ogłoszenia i tym podobne środki mają spory wpływ na „hardcorowych” graczy, to już pozostali wolą przed zakupem pobawić się nieco z danym tytułem albo zasięgnąć porady kolegów i znajomych (tzw. „marketing szeptany”).