futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 24 lutego 2003, 09:03

Co kiedyś nazywaliśmy "demonem wydajności"..., czyli siedem lat grafiki 3D

Karta graficzna, a w istocie „Akcelerator Graficzny” to najważniejszy element komputera w oczach ludzi takich jak my, czyli mówiąc dosłownie miłośników gier komputerowych. W końcu nie od dziś wiadomości o nowych układach i kartach graficznych oraz przedstawiane próbki ich możliwości wzbudzają nasze ogromne zainteresowanie, a dopracowana grafika 3D stała się podstawowym wyznacznikiem jakości gry. A jak było kiedyś? A jak to się zaczęło? Zapraszam na serwis accelenation.com, gdzie zamieszczono artykuł pozwalający prześledzić siedem lat rozwoju grafiki trójwymiarowej i zapoznać się z kolejnymi produktami takich firm jak: 3Dfx, ATi, Intel, Matrox, NVIDIA, NEC/ST Micro/PowerVR, Rendition, 3Dlabs, Trident, Number Nine czy S3.

Karta graficzna, a w istocie „Akcelerator Graficzny” to najważniejszy element komputera w oczach ludzi takich jak my, czyli mówiąc dosłownie miłośników gier komputerowych. W końcu nie od dziś wiadomości o nowych układach i kartach graficznych oraz przedstawiane próbki ich możliwości wzbudzają nasze ogromne zainteresowanie, a dopracowana grafika 3D stała się podstawowym wyznacznikiem jakości gry. A jak było kiedyś? A jak to się zaczęło? Zapraszam na serwis accelenation.com, gdzie zamieszczono artykuł pozwalający prześledzić siedem lat rozwoju grafiki trójwymiarowej i zapoznać się z kolejnymi produktami takich firm jak: 3Dfx, ATi, Intel, Matrox, NVIDIA, NEC/ST Micro/PowerVR, Rendition, 3Dlabs, Trident, Number Nine czy S3.

Poniżej kilka zdjęć kilka pierwszych akceleratorów graficznych.

Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #1
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #2
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #3
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #4

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej