Chiński rynek gier online rośnie w siłę
Chiński rynek gier online rośnie w siłę z miesiąca na miesiąc. W całym 2006 roku owa gałąź elektronicznej rozrywki przyniosła w Kraju Środka 995 milionów dolarów dochodu. Wystarczy zapoznać się z najświeższymi danymi, poświęconymi pierwszemu kwartałowi 2007, by stwierdzić z wielką dozą prawdopodobieństwa, że wyniki za cały bieżący rok będą jeszcze wyższe.
Chiński rynek gier online rośnie w siłę z miesiąca na miesiąc. W całym 2006 roku owa gałąź elektronicznej rozrywki przyniosła w Kraju Środka 995 milionów dolarów dochodu. Wystarczy zapoznać się z najświeższymi danymi, poświęconymi pierwszemu kwartałowi 2007, by stwierdzić z dużą dozą prawdopodobieństwa, że wyniki za cały bieżący rok będą jeszcze wyższe.
W raporcie finansowym opublikowanym przez chińską firmę konsultingową Analysys International czytamy, że wartość tamtejszego rynku gier online w pierwszym kwartale 2007 roku wyniosła 334.5 miliona dolarów. Gdyby takowa tendencja utrzymała się na podobnym poziomie przez kolejne miesiące bieżącego roku, to mielibyśmy do czynienia z pierwszą w historii sytuacją, gdy roczne dochody wypracowane jedynie w ramach tejże gałęzi elektronicznego przemysłu Chin osiągnęłyby rezultat znacznie przekraczający miliard dolarów. Czy tak się stanie dowiemy się jednak dopiero w przyszłym roku.
Analysys International zamieściło ponadto w swym raporcie informacje dotyczące największych chińskich operatorów gier online. Wśród firm udostępniających wybrane pozycje MMO prym wiedzie Shanda, kontrolująca 18.96% rynku. Dopiero na czwartym miejscu uplasowało się The9 (10.16%), w które przed kilkunastoma dniami zainwestował gigant elektronicznego przemysłu, koncern Electronic Arts.
Raport kończy informacja o tym, gdzie Chińczycy grają w gry online. Okazuje się, że najczęściej robią to w domu (64%). Na kolejnych miejscach uplasowały się kafejki (26.8%), szkoły (5.6%) oraz zakłady pracy (2.7%).