Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2010, 08:47

autor: Tomasz Kopówka

Charytatywny koncert Metalliki z okazji premiery Call of Duty: Black Ops

Już niecały tydzień dzieli nas od premiery najnowszej odsłony znanej serii gier wojennych. Premiera Call of Duty: Black Ops będzie miała miejsce na całym świecie 9 listopada, w rok (bez jednego dnia) od wypuszczenia na rynek swojej poprzedniczki z podtytułem Modern Warfare 2, sprzedanej w ponad 20 milionach egzemplarzy. Jak się okazuje, wydawca serii – firma Activision – chce dołożyć starań, by premiera Black Ops była naprawdę hucznym (w pełnym znaczeniu tego słowa) wydarzeniem.

Już niecały tydzień dzieli nas od premiery najnowszej odsłony znanej serii gier wojennych. Premiera Call of Duty: Black Ops będzie miała miejsce na całym świecie 9 listopada, w rok (bez jednego dnia) od wypuszczenia na rynek swojej poprzedniczki z podtytułem Modern Warfare 2, sprzedanej w ponad 20 milionach egzemplarzy. Jak się okazuje, wydawca serii – firma Activision – chce dołożyć starań, by premiera Black Ops była naprawdę hucznym (w pełnym znaczeniu tego słowa) wydarzeniem.

W czwartek, 4 listopada, w hangarze nr 8 lotniska w Santa Monica w Kalifornii będzie miała miejsce impreza z okazji wypuszczenia Black Ops na rynek. Czołowym punktem przedsięwzięcia ma być występ zespołu Metallica. Koncert Metalliki, jak i całe wydarzenie organizowane przez Activision, będą miały na celu oddanie hołdu wszystkim sześciu gałęziom Amerykańskich Sił Zbrojnych oraz przekazanie sumy 1 miliona dolarów na rzecz The Call of Duty Endowment – utworzonej przez Activision Blizzard organizacji non-profit pomagającej żołnierzom odchodzącym ze służby znalezienie pracy i adaptację do życia „w cywilu”.

Charytatywny koncert Metalliki z okazji premiery Call of Duty: Black Ops - ilustracja #1

Wyjaśnień udzielił sam prezes, Bobby Kotick: „Jesteśmy zaszczyceni współpracą Metalliki w oddaniu hołdu odważnym żołnierzom, którzy ryzykowali życie podczas wojny tylko po to, by największe swe wyzwanie napotkać w walce o znalezienie pracy. Poziom bezrobocia weteranów jest dziś o 21% wyższy niż średnie bezrobocie obywateli Ameryki. Liczba weteranów nie mogących znaleźć zatrudnienia sięga pół miliona. Wierzymy, że sektor prywatny może i powinien uczynić więcej. Poprzez The Call of Duty Endowment zamierzamy zbierać miliony dolarów na doradztwo zawodowe i programy szkoleniowe dla byłych żołnierzy, celem jest też zwiększanie świadomości obywateli odnośnie tego problemu” .

Centralna siedziba wydawcy znajduje się w Santa Monica, niedaleko kwatery głównej Metalliki. Występ zespołu na prośbę Activision nie jest pierwszą okazją, gdy ścieżki obu instytucji się przecinają – wielu z Was zapewne zna wydaną zeszłym roku, dedykowaną zespołowi edycję serii gier muzycznych Guitar Hero. Odcinek z podtytułem Metallica był wielkim sukcesem finansowym, a jednocześnie spotkał się z bardzo entuzjastycznymi opiniami recenzentów (w naszej recenzji Del dał grze 88%). Przypomnijmy, że również i tamta premiera była uhonorowana przez zespół „sekretnym” koncertem dla zaledwie 2100 fanów podczas trzydniowego turnieju graczy Guitar Hero w Austin w USA.

Charytatywny koncert Metalliki z okazji premiery Call of Duty: Black Ops - ilustracja #2

Potwierdzenie mającego odbyć się już jutro koncertu w Santa Monica znalazło się również na oficjalnej stronie zespołu. W oficjalnym oświadczeniu czytamy m.in.: „Nasi przyjaciele z Activision, solidni ludzie którzy dali Wam gry Guitar Hero, zauważyli małą lukę w naszym harmonogramie gdzieś pomiędzy koncertami w Australii i zadzwonili do nas z propozycją, byśmy dali koncert z okazji wypuszczenia nowego „Call of Duty” [...]. Sprawy nabrały tempa i zaraz dowiedzieliśmy się, że zagramy na tej imprezie!!!”

Amerykański zespół od pierwszego albumu poruszał w swoich tekstach temat okrucieństwa i bezsensu wojny. Słynny teledysk do utworu „One” sprzed ponad dwudziestu lat wykorzystuje sceny z filmu „Johnny poszedł na wojnę”, opowiadającego historię żołnierza, który stracił na wojnie kończyny, wzrok i głos. Natomiast klip promujący kompozycję „The Day That Never Comes” z ostatniego albumu „Death Magnetic” przedstawia walczących w Iraku żołnierzy chcących pomścić rannego kolegę.

Call of Duty: Black Ops ma przenieść graczy w takie miejsca, jak Wietnam, Kuba, Afryka Południowa czy Anglia. Gra przygotowywana jest przez studio Treyarch, mające w swoim dorobku m.in. kilka z tytułów z serii Call of Duty i Spider-Man. Black Ops ma być również pierwszym odcinkiem serii, który wykorzysta technologię 3D. Postaciom w grze głosu użyczą m.in. Gary Oldman, Ed Harris i Topher Grace (pewnie znany części z Was jako Venom ze Spider-Mana 3). Gra ukaże się w wersjach na komputery osobiste oraz na konsole Playstation 3, Xbox 360 oraz Nintendo NDS i Wii. Za wydanie jej w naszym kraju odpowiada firma Licomp Empik Multimedia. Cena sugerowana edycji na PC wynosi 139,99 złotych, z kolei na konsole PS3/X360 249,99 złotych.