CellFactor: Combat Training - demo technologiczne już dostępne
Do tej pory posiadacze kart opartych o procesor PhysX firmy AGEIA mogli je przetestować wyłącznie w jednym produkcie elektroniczno-rozrywkowym: Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter. Od wczoraj dostępna jest kolejna gra, a właściwie jej demo technologiczne – CellFactor: Combat Training.
Do tej pory posiadacze kart opartych o procesor PhysX firmy AGEIA mogli je przetestować wyłącznie w jednym produkcie elektroniczno-rozrywkowym: Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter. Od wczoraj dostępna jest kolejna gra, a właściwie jej demo technologiczne – CellFactor: Combat Training.
Film prezentujący możliwości procesora zajmującego się obliczaniem efektów fizycznych w grze CellFactor: Combat Training, wywołał swego czasu sporo emocji. Teraz każdy z nas może samemu sprawdzić, jak nowy komponent sprawuje się w akcji, o ile oczywiście ten jest już zainstalowany w naszym PeCecie. Omawiane demo wymaga obecności karty PhysX, jak również procesora 2 GHz, 1 GB RAM i karty graficznej kompatybilnej z DirectX 9. Są to wymagania minimalne. Żeby cieszyć się wysokiej jakości prezentacją, podstawowe podzespoły komputera muszą być znacznie lepsze.
Wykorzystanie procesora PhysX w grach budzi sporo emocji. Problem polega na tym, że autorzy programów rozrywkowych nie są jeszcze w stanie wykorzystać wynalazku firmy AGEIA w prawidłowy sposób. Dowodem na to jest przypadek produkcji o nazwie Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter. Ujawnione ostatnio testy wyraźnie wskazują, że po uruchomieniu wysokiej jakości efektów fizycznych, liczba klatek na sekundę wyraźnie spada. Wygląda na to, że na konkretne gry wykorzystujące w pełni możliwości procesora PhysX musimy jeszcze poczekać.
Dowiedz się więcej o CellFactor: Combat Training: