autor: Szymon Liebert
CD Projekt sprzedał 145 tysięcy sztuk Diablo III w Polsce
W Polsce sprzedało się już 145 tysięcy egzemplarzy gry Diablo III. O świetnym wyniku popularnej produkcji studia Blizzard poinformował dystrybutor, czyli firma CD Projekt. W ostatnich dniach do sklepów trafił nowy nakład trzeciej odsłony Diablo.
Firma CD Projekt ujawniła w raporcie finansowym, że w Polsce sprzedało się już 145 tysięcy egzemplarzy Diablo III. Przed kilkoma dniami dystrybutor informował też o kolejnej dostawie gry do sklepów. Wraz z tą informacją podano bardziej szczegółowe wyniki: na nocnej premierze sprzedano 17 tysięcy sztuk, a do końca czerwca gracze kupili nieco ponad 100 tysięcy kopii gry. Podobno każdego dnia sprzedaje się tysiąc pudełek z Diablo III.
Tak wysoki rezultat potwierdza olbrzymie zainteresowanie grą studia Blizzard. Wszyscy pamiętamy jak wyglądała wspomniana nocna premiera – podobnego wydarzenia jeszcze w Polsce nie widzieliśmy. Diablo III osiąga świetne wyniki na całym świecie. Po półtorej miesiąca od premiery firma Activision mogła pochwalić się sprzedaniem aż 10 milionów egzemplarzy gry. O takich liczbach większość pecetowych wydawców i producentów może pomarzyć.
Obecnie Blizzard pracuje nad doszlifowaniem i rozwinięciem swojej niezwykle popularnej gry (w łatce 1.0.4 wprowadzono 100 dodatkowych poziomów mistrzowskich). Diablo III jest naprawdę dobre, o czym pisaliśmy w recenzji, ale zdecydowanie ma kilka braków, do których przyznawał się sam producent. Popularność tytułu zapewnia mu jednak stałe wsparcie deweloperskie – twórcy nie mogą przecież zostawić na lodzie tak wielu fanów.
Diablo III to kolejna odsłona doskonale znanej serii gier akcji RPG, która właściwie zapoczątkowała nowy podgatunek i była wielokrotnie kopiowana. W „trójce” Blizzard wprowadził wiele zmian w zakresie rozwoju postaci i przygotował nową kampanię oraz parę poziomów trudności. Gra jest dostępna w pełnej polskiej wersji językowej.