CCP Games tworzy nowe gry na Unreal Engine 4
Firma CCP Games, twórcy EVE Online, poinformowała, że wszystkie przygotowywane przez tego wydawcę gry powstają na silniku graficznym Unreal Engine 4.
Firma CCP Games znana przede wszystkim z kosmicznego MMO EVE Online potwierdziła na swojej stronie internetowej, że przy produkcji wszystkich swoich niezapowiedzianych jeszcze tytułów skorzysta z silnika graficznego Unreal Engine 4. Zaufanie do tego narzędzia wynika przede wszystkim ze stabilności i wspierania dużej ilości platform.
Zespoły deweloperów pracujące na całym świecie pod szyldem CCP Games chwalą Unreal Engine również za łatwą obsługę i bogate możliwości implementacji dodatkowych modułów. Twórcy cenią sobie także dołączony do oprogramowania Unreal Editor, zapewniający liczne opcje oświetleniowe czy rozwiązania związane z renderowaniem tekstur. Edytor pozwala na wygodne tworzenie światów czy kształtowanie otoczenia.
Bing Xi, dyrektor do spraw rozwoju w studiu CCP Shanghai, zauważa, że wydawca pracował w oparciu o technologię stworzoną przez Epic przy wielu projektach, już od ponad 10 lat. Jednak jego zdaniem Unreal Engine w wersji 4.20 wprowadza mnóstwo usprawnień. Wśród nich wymienia między innymi narzędzie redukcji siatki ProxyLOD oraz odświeżony program Niagara, ułatwiający generowanie efektów wizualnych.
Trzymanie się produkcji gier na tym samym silniku z pewnością stanowi sporą zaletę dla deweloperów, którzy z każdym tytułem zyskują doświadczenie przydatne przy tworzeniu kolejnych gier. CCP zaufało w tej kwestii firmie Epic, podobnie jak kilku innych „wielkich graczy”, wśród których wymienić można choćby Microsoft, Nintendo, Sony czy Oculus.
James Dobrowski, producent nieogłoszonego jeszcze MMO akcji powstającego w londyńskim studiu CCP, również chwali Unreal Engine. Jego zdaniem Epic Games zapewnia wiele wsparcia dla deweloperów, co jest bardzo pomocne przy tworzeniu zarówno tytułów AAA, jak i gier typu indie.
Zaufanie twórców wzbudza także fakt, że Epic sam korzysta z własnego silnika podczas prac nad kolejnymi grami, takimi jak bijący rekordy popularności Fortnite.
CCP założone zostało w 1997 roku w Rejkiawiku na Islandii. Oprócz wspomnianego wcześniej EVE Online, firma ma w swoim portfolio głośne tytuły korzystające z technologii VR, takie jak Sparc, EVE: Valkyrie oraz EVE: Gunjack. Twórcy w kwietniu poinformowali jednak, że na ten moment zaprzestają prac nad grami VR, co spowodowane jest niewystarczająco rozwiniętym rynkiem.