Catherine: Full Body zapowiedziane
Studio Atlus zapowiedziało powrót do Catherine - nietypowej przygodówki z elementami platformówki z 2011 roku. Catherine: Full Body wprowadzi nową postać oraz sceny dla tytułowej pary bohaterek i zadebiutuje na PlayStation 4 oraz PlayStation Vita.
Po sukcesie Persony 5 (także komercyjnym) firma Atlus postanowiła wrócić do jednej ze swoich mniej znanych marek. Wybór padł na Catherine – unikatową mieszankę gry przygodowej i zręcznościowej z 2011 roku, która otrzyma wersję na konsole PlayStation 4 oraz PlayStation Vita zatytułowaną Catherine: Full Body.
Na razie nie mamy zbyt wielu informacji na temat gry, ale w styczniowym numerze magazynu Weekly Famitsu (data wydania: 21 grudnia) ma ukazać się pierwszy artykuł poświęcony produkcji. Niemniej dzięki oficjalnej stronie czasopisma wiemy już, że nie będzie to zupełnie minimalistyczna konwersja. Za jej powstanie odpowiada Studio Zero prowadzone przez Katsurę Hashino, reżysera piątej Persony. Tak jak w oryginale mieliśmy dwie tytułowe bohaterki (dokładniej: Catherine oraz Katherine), tak w odświeżonej wersji dołączy do nich trzecia postać o tym imieniu. Jej osobowość ma znacząco różnić się od poprzednich wcieleń, a jej wygląd znamy już dzięki jednemu z dwóch opublikowanych screenów, które zamieściliśmy na końcu tego tekstu. Możemy też liczyć na nowe sceny z poprzednimi bohaterkami.
To wszystko, co wiemy o Catherine: Full Body. Na szczęście wkrótce możemy liczyć na dodatkowe informacje, i to nie tylko za sprawą nadchodzącego wydania Weekly Famitsu. Dzień po premierze nowego numeru magazynu odbędzie się transmisja na żywo w serwisie Niconico poświęcona grze. Stream rozpocznie się 22 grudnia o godzinie 11:30, przy czym główne wydarzenie wystartuje pół godziny później.
Oryginalne Catherine ukazało się w 2011 roku jako pierwsza gra stworzona przez Atlus na konsole siódmej generacji (dokładniej: PlayStation 3 i Xboksa 360). Tytuł opowiada historię Vincenta, pozbawionego ambicji oraz złudzeń mężczyznę, pozostającego w swobodnym związku z Katherine. Pewnego dnia bohater przypadkiem wdaje się w romans z tajemniczą Catherine, po czym zaczynają go dręczyć koszmary, w których musi uciekać przed groteskowymi stworami, co zdaje się być powiązane z niewyjaśnionymi zgonami młodych mężczyzn. Rozgrywka w Catherine dzieli się na trzy części. Za dnia przebywamy w pubie i rozmawiamy z napotkanymi postaciami oraz staramy się utrzymać poprawne relacje z obiema bohaterkami. W nocy Vincent musi pokonać zręcznościowe etapy i bezpiecznie dotrzeć na szczyt konstrukcji złożonych z kwadratowych pudeł. Catherine zdołało zebrać dobre oceny od recenzentów, głównie dzięki unikatowej historii oraz tematyce. Mniej entuzjazmu wywołał wysoki poziom trudności, co poskutkowało późniejszym dodaniem przez Atlus znacznie mniej wymagającego trybu Super Easy. Ostatecznie gra sprzedała się w ponad 500 tysiącach egzemplarzy do końca 2011 roku, znacznie powyżej oczekiwań twórców.