Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 kwietnia 2013, 07:10

autor: Adrian Werner

Call of Duty - powstaną nowe mobilne adaptacje cyklu

Firma Activision Blizzard ujawniła, że pracuje nad kolejnymi mobilnymi odsłonami cyklu Call of Duty. Tym razem nie będą to jednak okrojone konwersje z konsol i pecetów. Zamiast tego autorzy tworzą je od podstaw z myślą o ekranach dotykowych.

Call of Duty to najpopularniejsza marka na domowych konsolach, ale jej dotychczasowe adaptacje mobilne pozostawiały wiele do życzenia. Teraz ma to ulec zmianie. Na trwającej w Los Angeles konferencji DMV Games Jon Estanislao z firmy Activision Blizzard zapowiedział, że wydawca pracuje nad kolejnymi mobilnymi odsłonami serii. Tym razem nie będą to próby przeniesienia rozwiązań z potężniejszych platform na ekrany dotykowe. Zamiast tego gry zostaną zaprojektowane od podstaw z myślą o smartfonach oraz tabletach i zaoferują nowe wrażenia, unikalne dla tych platform.

Jon Estanislao przyznał, że poprzednie mobile adaptacje serii były jedynie „przyzwoite”. Powodem ich średniej jakości było to, że wszystkie te produkcje były konwersjami wycinków gier z pecetów i konsol. Activision Blizzard nie chce powtarzać tych błędów, dlatego kolejne odsłony wydane na smartfony i tablety zostaną opracowane jako zupełnie nowe gry, a nie porty z domowych platform.

Poprzednie mobilne odsłony cyklu, takie jak Call of Duty: Black Ops: Zombies, pozostawiały sporo do życzenia.

Niestety, na razie nie wiadomo nic konkretnego na temat nadchodzących mobilnych odsłon serii. Estanislao stwierdził jedynie, że pozostaną one wierne elementowi charakterystycznemu dla całego cyklu, czyli szalonej efektowności bitew. Za produkcję odpowiadać będzie prawdopodobnie wewnętrzne studio Activision Blizzard zlokalizowane w Wielkiej Brytanii.

Warto przypomnieć, że historia mobilnych adaptacji Call of Duty jest całkiem długa. Zanim jeszcze smartfony opanowały rynek na tradycyjne komórki ukazała się gra Call of Duty 2, w której akcja ukazana była z lotu ptaka. Pierwszy tytułem na iOS było wydane w 2009 roku Call of Duty: World at War – Zombies, będące mocno okrojoną przeróbką trybu zombie z gry studia Treyarch. Dwa lata później do sprzedaży trafiło oparte na podobnych rozwiązaniach Call of Duty: Black Ops: Zombies.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej