autor: Kamil Zwijacz
Call of Duty - anulowana gra Sledgehammer Games miała być osadzona w czasach wojny wietnamskiej
Współzałożyciel studia Sledgehammer Games, Glen Schofield, wyjawił informacje dotyczące anulowanego projektu, nad którym deweloper pracował na początku działalności. Była to trzecioosobowa odsłona serii Call of Duty, osadzona w czasach wojny wietnamskiej.
Kilka lat temu pojawiły się informacje dotyczącego pierwszej gry studia Sledgehammer Games, obecnie pracującego przy Call of Duty: Advanced Warfare. Tytuł miał być przygodową odsłoną serii Call of Duty, jednak koniec końców został anulowany. Dziś, dzięki informacjom opublikowanym w nowym numerze magazynu Game Informer, dowiedzieliśmy się, co tak naprawdę szykowali deweloperzy. Glen Schofield, współzałożyciel Sledgehammer Games, wyjawił, że projekt tworzony był jako trzecioosobowa strzelanka osadzona podczas wojny wietnamskiej, skupiająca się na „Sekretnej wojnie” w Kambodży. Twórcy pracowali nad grą przez osiem miesięcy. W tym czasie udało im się stworzyć “naprawdę fajną mechanikę” i około 15 minut grywalnego kodu. Niestety ekipa została zaproszona do współpracy przy Call of Duty: Modern Warfare 3 i produkcja została anulowana.
- Trzecioosobowe Call of Duty
- Akcja osadzona podczas wojny wietnamskiej
- Gra miała wykorzystywać elementy (ciężki klimat) horroru Dead Space
Przy okazji powtórzono, to, o czym wiedzieliśmy już wcześniej. Anulowany projekt w pewien sposób wykorzystywał wcześniejszy dorobek deweloperów (założyciele studia Sledgehammer Games byli jednymi z głównych twórców gry Dead Space), oferując momenty rodem z uznanego kosmicznego horroru. Oczywiście nie chodzi o to, że strzelalibyśmy do potworów, itd., lecz o ciężki klimat. Dodatkowo w produkcji miały pojawić się podziemne tunele.
Niestety raczej nigdy nie przekonamy się, jak to wszystko sprawdziłoby się w praniu, gdyż zespół Glena Schofielda obecnie związany jest z FPS-ami Call of Duty, które produkować ma w trzyletnich odstępach (na przemian ze studiami Treyarch i Infinity Ward).
Call of Duty: Advanced Warfare, obecnie tworzone przez zespół Sledgehammer Games, będzie znacznie odbiegać od anulowanego, trzecioosobowego projektu. Przede wszystkim ma to być FPS, a nie TPS. Ponadto akcja osadzona zostanie w niedalekiej przyszłości, w której żołnierze wykorzystują do walki egzoszkielety, pozwalające wspinać się po pionowych ścianach, skakać na duże odległości, itd. Wątpliwym jest, by tytuł przytłaczał ciężkim klimatem, ale o tym przekonamy się po premierze produkcji, która odbędzie się 4 listopada bieżącego roku na konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One i komputerach PC.