Call of Duty: Advanced Warfare i Mortal Kombat X zdominowały YouTube w ostatnim kwartale
Ze statystyk opublikowanych przez firmę Google wynika, że pierwszy zwiastun gry Call of Duty: Advanced Warfare był najczęściej oglądanym trailerem w serwisie YouTube w minionym kwartale. Popularnością cieszył się również filmik towarzyszący oficjalnej zapowiedzi Mortal Kombat X (miejsce trzecie).
- Producent / wydawca: Sledgehammer Games / Activision
- Gatunek: FPS
- Platformy sprzętowe: PC, X360, PS3, XOne, PS4
- Termin premiery: 4 listopada 2014
- Producent / wydawca: NetherRealm Studios / Warner Bros Interactive Entertainment
- Gatunek: bijatyka
- Platformy sprzętowe: PC, X360, PS3, XOne, PS4
- Termin premiery: 2015
Firma Google przedstawiła listę dziesięciu zwiastunów w serwisie YouTube, które cieszyły się największą popularnością – mierzoną przez liczbę wyświetleń – w minionym kwartale, czyli okresie od początku kwietnia do końca czerwca tego roku. Choć pod względem ilości w rankingu dominują trailery kinowych hitów i seriali, na podium znalazły się dwa materiały poświęcone grom. Najczęściej oglądanym filmem (20,9 miliona wyświetleń) w ostatnich miesiącach okazał się pierwszy zwiastun tworzonej przez studio Sledgehammer Games gry Call of Duty: Advanced Warfare – wypuszczony na początku maja materiał o długości ponad dwóch minut, w którym pierwsze skrzypce zagrał Kevin Spacey (zamieszczam go powyżej). Todd Harvey, marketingowiec z firmy Activision, nazwał tę sytuację „doskonałym przypomnieniem o potędze marki Call of Duty”. Powody do zadowolenia mają też deweloperzy z zespołu NetherRealm i firma Warner Bros, jako że na najniższym stopniu podium w zestawieniu pojawił się pierwszy zwiastun gry Mortal Kombat X – zaprezentowany na początku czerwca blisko dwuminutowy render, opatrzony tytułem „Who’s Next?” i przedstawiający pojedynek Scorpiona z Sub-Zero (prawie 11 milionów wyświetleń).
Pomiędzy obie wymienione gry wskoczył trzeci trailer wypuszczonego w maju filmu X-Men: Przeszłość, która nadejdzie (18 milionów wyświetleń). Na dalszych pozycjach znalazły się materiały o popularności nie przekraczającej 10 milionów kliknięć, pochodzące z takich obrazów jak Ewolucja planety małp, Gotham, Wojownicze żółwie ninja czy Hercules.