Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2007, 06:55

Call of Duty 4: Modern Warfare będzie obsługiwać DirectX 9 oraz DirectX 10

Sympatycy serii Call of Duty, którzy nie dysponują systemem Windows Vista oraz nowoczesną kartą graficzną, mogą spać spokojnie. Komputerowa edycja czwartej odsłony cyklu będzie wykorzystywać zarówno dziewiątą, jak i dziesiątą generację bibliotek DirectX.

Sympatycy serii Call of Duty, którzy nie dysponują systemem Windows Vista oraz nowoczesną kartą graficzną, mogą spać spokojnie. Komputerowa edycja czwartej odsłony cyklu będzie wykorzystywać zarówno dziewiątą, jak i dziesiątą generację bibliotek DirectX.

Call of Duty 4: Modern Warfare będzie obsługiwać DirectX 9 oraz DirectX 10 - ilustracja #1

O współpracy gry z DirectX 9/10 poinformował Grant Collie z firmy Infinity Ward, Inc., który o Modern Warfare rozmawiał z redaktorem szwedzkiego magazynu PC Gamer. Szef studia odpowiedzialnego za powstanie programu podkreślił, że różnice pomiędzy obiema edycjami będą duże – użytkownicy nowoczesnych kart graficznych mogą spodziewać się całej masy fajerwerków wizualnych, niedostępnych dla sprzętu poprzedniej generacji. Mimo to, posiadacze komputerów obsługujących DirectX 9 nie powinni mieć powodów do narzekań – przynajmniej będą mogli sprawdzić ostatni produkt firmy Infinity Ward, Inc. w akcji.

Modern Warfare to pierwsza odsłona cyklu Call of Duty, której fabuła nie będzie rozgrywać się podczas II wojny światowej. Autorzy ze studia Infinity Ward, Inc. postanowili skupić się na konflikcie z czasów nam współczesnych. Gra przygotowywana jest z myślą o PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.

Call of Duty 4: Modern Warfare będzie obsługiwać DirectX 9 oraz DirectX 10 - ilustracja #2
Call of Duty 4: Modern Warfare będzie obsługiwać DirectX 9 oraz DirectX 10 - ilustracja #3
Call of Duty 4: Modern Warfare będzie obsługiwać DirectX 9 oraz DirectX 10 - ilustracja #4
Call of Duty 4: Modern Warfare będzie obsługiwać DirectX 9 oraz DirectX 10 - ilustracja #5

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej