autor: Marek Grochowski
Bungie rusza z nową marką, także na PC
Współpraca studia Bungie z firmą Activision rodzi pierwsze owoce. Podczas targów E3 autorzy serii Halo ujawnili informację, że pracują nad zupełnie nową, odrębną marką. Co więcej, nie będzie ona przeznaczona wyłącznie na konsole Microsoftu, lecz zawita również na PlayStation 3 i komputery osobiste.
Współpraca studia Bungie z firmą Activision rodzi pierwsze owoce. Podczas targów E3 autorzy serii Halo ujawnili informację, że pracują nad zupełnie nową, odrębną marką. Co więcej, nie będzie ona przeznaczona wyłącznie na konsole Microsoftu, lecz zawita również na PlayStation 3 i komputery osobiste.
Tym razem to nie Master Chief będzie pracować na sukces marki.
Nadchodząca produkcja będzie grą akcji umiejscowioną w nieznanym dotąd uniwersum i jednocześnie debiutem, jeśli mowa o blisko dziesięcioletnim planie współpracy na linii Bungie-Activision. Thomas Tippl, specjalista of finansów drugiej z firm, nie omieszkał podkreślić, jak duże znaczenie będzie miało wprowadzenie świeżej marki:
„Jeśli spojrzymy na wynik 9 mln sprzedanych egzemplarzy osiągnięty przez Halo 3, bazę blisko 70 mln konsol X360 i PS3 oraz możliwości PC, to przy połączeniu tego wszystkiego z platformą Bungie.net można przewidywać, że nasz potencjał rynkowy gwałtownie wzrośnie”.
Podobnie twierdzą analitycy, którzy już w kwietniu prognozowali, że pierwsze dziecko Bungie i Activision bez problemu znajdzie co najmniej 10 mln nabywców. Wypuszczenie gry na kilku platformach naraz z pewnością pozwoli osiągnąć ten wynik pod warunkiem, że nie zawiodą sami producenci, których nowy projekt wciąż owiany jest tajemnicą.