autor: Kamil Zwijacz
Bullet Train - Epic Games prezentuje możliwości Oculus Touch
Firma Epic Games, znana z serii Unreal i Gears of War, zaprezentowała demo Bullet Train. Jest to strzelanka FPP ukazująca, co można zrobić z kontrolerem Oculus Touch, przeznaczonym do współpracy z goglami rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift.
Studio Epic Games zaprezentowało swój kolejny projekt zatytułowany Bullet Train. Obecnie jest to demo ukazujące możliwości wykorzystania Oculus Touch, czyli niewielkich kontrolerów współpracujących z goglami rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift. Produkcja jest pierwszoosobową strzelanką opowiadającą o agencie przebywającym w symulacji komputerowej, w której walczy na dworcu kolejowym z rozmaitymi przeciwnikami. Sterowana przez gracza postać nie tylko strzela z dostępnych broni, ale także łapie pociski w locie i odrzuca je w stronę wrogów. Dokonuje tego za pomocą funkcji spowolnienia czasu, pozwalającej na spokojne wykończenie przeciwnika. Całość działa oczywiście dzięki technologii Unreal Engine 4 i wygląda całkiem efektownie. Niewykluczone, że w przyszłości demo przemieni się w pełnoprawną produkcję, niemniej obecnie to tylko ciekawostka.
Bullet Train nie jest zresztą pierwszą pokazówką technologii Epic Games, których doczekaliśmy się w ostatnich latach. Studio udostępniło wcześniej Showdown i Couch Knights promujące technologię VR oraz Elemental Demo, A Boy and His Kite i Samaritan, prezentujące możliwości swojego silnika. Wydaje się więc, że obecnie firma skupia się bardziej na Unreal Engine 4 niż na tworzeniu samych gier. Co prawda, deweloper pracuje nad dwiema produkcjami free-to-play, Fortnite i Unreal Tournament, ale osoby preferujące tradycyjne, wysokobudżetowe produkcje, nie otrzymały od studia żadnej gry od marca 2013 roku, kiedy to pojawiło się Gears of War: Judgment stworzone przez polskie People Can Fly, należące jeszcze wtedy do Epic Games.
Epic Games to słynny deweloper gier wideo i producent kolejnych wersji silnika Unreal Engine. Firma została założona w 1999 roku przez Tima Sweeney’a i Marka Reina. Zasłynęła przede wszystkim serią strzelanek Unreal oraz tworzonym dla Microsoftu cyklem Gears of War. Głównym produktem sprzedawanym (obecnie udostępnianym za darmo w zamian za zyski ze sprzedaży gry) przez studio jest jednak wspomniana już technologia, która przez szereg lat znalazła zastosowanie w rozmaitych produkcjach – od Unreal Tournament, przez BioShocka i Batman: Arkham Asylum, po nadchodzące Fable Legends.