autor: Michał Orlikowski
Broken Sword: The Serpent's Curse blisko fazy alfa. Premiera jeszcze w 2013 roku
Piąta część klasycznej serii Broken Sword wkroczyła w kolejny etap produkcji. Twórcy ogłosili zbliżenie się tytułu do fazy alfa, a także przedstawili szczegóły na temat postępów swoich prac.
Brytyjskie studio Revolution Software poinformowało fanów o postępach prac nad piątą odsłoną serii Broken Sword. Wszystkich oczekujących na powrót marki ucieszyć powinien fakt, że po półtora roku procesu produkcyjnego The Serpent's Curse znajduje się coraz bliżej fazy alfa, oznaczającej pierwszy etap testów programowych.
Według założeń twórców gra otrzyma ten status jeszcze w drugiej połowie sierpnia. Wkroczenie w tę fazę oznaczać będzie zrealizowanie przez studio następujących założeń:
- Wprowadzenie każdej ze scen głównej ścieżki rozgrywki, a także otwarcie dostępu do wszystkich obszarów gry.
- Umieszczenie kluczowych elementów szaty graficznej – na tym etapie wciąż pojawi się ograniczona mimika, a także zastępcze elementy interfejsu.
- Utworzenie wczesnej kompozycji intra gry – pozostałe cut-scenki, w tym finałowa, nie będą jeszcze dostępne.
- W pełni funkcjonalne menu gry, podpowiedzi, a także system zapisu i ładowania postępów – wymagać jednak będą kosmetycznych poprawek.
- Wyeliminowanie błędów uniemożliwiających ukończenie gry.
Z powodu nieobecności jednego z aktorów nagrywanie ścieżki dialogowej do The Serpent's Curse rozbito na dwa etapy. Pierwszy, już zakończony, przeprowadzono w połowie lipca – kolejny ma rozpocząć się w drugiej połowie września.
W obliczu tych doniesień twórcy uspokajają, że są na dobrej drodze do wydania tytułu jeszcze przed końcem tego roku. Przypomnijmy, że piąta odsłona Broken Sword szturmem podbiła swoją kickstarterową zbiórkę, co pozwoli studiu Revolution na zrealizowanie wszystkich założeń odnośnie tytułu. The Serpent's Curse pojawi się na pecety, a także urządzenia mobilne oparte na systemach iOS i Android.
Zapoczątkowana w 1996 roku seria przygodówek Broken Sword od pierwszej swej części oparta była o klasyczny system point-and-click. Wcielając się w George'a Stobbarta zwiedzaliśmy najdziksze zakamarki świata, rozwiązując zawiłe intrygi i tajemnice historii świata. Ostatnia pełnoprawna kontynuacja serii, o podtytule Anioł Śmierci, miała swą premierę w 2006 roku.