Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 czerwca 2014, 12:30

autor: Adrian Werner

Boom Beach – nowa strategia autorów Clash of Clans wreszcie na systemie Android

Znane z Clash of Clans studio Supercell wypuściło androidową wersję strategii Boom Beach. Tym razem zamiast wikingów będziemy mieli do czynienia ze współczesnymi żołnierzami. A wszystko oczywiście utrzymane zostało w żartobliwej konwencji.

Kilka miesięcy po premierze na iOS strategia Boom Beach wreszcie doczekała się wersji na Androida. Jest to najnowsza produkcja studia Supercell, czyli zespołu stojącego za szalenie popularnym Clash of Clans. Tytuł korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i można go pobrać z usługi Google Play.

Boom Beach na Google Play

Boom Beach na App Store

W Boom Beach autorzy porzucili klimaty fantasy i postawili na komediową wizję współczesnych konfliktów zbrojnych. Akcja toczy się na archipelagu wysepek, które mogą kryć źródło niewyobrażalnej mocy. Organizacja znana jako Czarna Straż postanawia je odnaleźć i z jego pomocą przejąć kontrolę nad światem. My wcielamy się w dowódcę armii, której zadaniem jest pokrzyżowanie planów tych łotrów.

Podstawowe mechanizmy zabawy przypominają Clash of Clans. Zajmujemy się wiec rozbudową bazy, gromadzeniem surowców i prowadzeniem badań nad nowymi technologiami. Nasze centrum dowodzenia musimy odpowiednio zabezpieczyć murami i wieżyczkami strażniczymi, tak aby było w stanie odeprzeć ataki wrogich sił. Jednocześnie szkolimy armię, za pomocą której przeprowadzamy inwazje na bazy należące do sztucznej inteligencji oraz innych graczy.

Walka jest w dużym stopniu zautomatyzowana i jedynie wskazujemy miejsce lądowania naszych wojsk, a potem żołnierze samodzielnie atakują najbliższy cel. W przeciwieństwie jednak do Clash of Clans autorzy oddali w nasze ręce kilka opcji wpływania na przebieg starć. Przede wszystkim dysponujemy flarami, które możemy rzucić w dowolne miejsce na planszy. Palą się one kilka sekund i ściągają do siebie jednostki, co pozwala zmodyfikować trasę ich ofensywy. Ponadto kontrolujemy zacumowany przy wybrzeżu statek, potrafiący strzelać rakietami oraz apteczkami.

Współgra z tym projekt poziomów. Każda baza sztucznej inteligencji została zaprojektowana ręcznie i pokonanie jej wymaga obmyślenia odmiennej taktyki. W połączeniu ze zwiększoną interaktywnością bitew daje to w sumie grę znacznie bardziej nastawioną na walkę niż Clash of Clans. Dodatkową atrakcją jest ładna trójwymiarowa grafika.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej