Blur - test na notebooku ASUS K55V
Testujemy grę Blur na notebooku ASUS K55V.
Sprawdziliśmy już jak łabędzi śpiew studia Bizarre Creations radzi sobie na notebooku ASUS G75V. Pora więc przetestować wydajność gry Blur również na słabszym z naszych notebooków.
Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: : Intel Pentium D Dual Core 3.4 GH
Pamięć RAM: 1 GB (Windows XP) / 2 GB (Windows Vista / 7 )
Karta grafiki: z 256 MB pamięci (NVIDIA GeForce 6600GT lub lepsza)
REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Intel Pentium Core 2 Duo 2.0 GHz lub lepszy
Pamięć RAM: 2 GB
Karta grafiki: NVIDIA GeForce 7800GT 256 MB lub lepsza
Wymagania jak widać są skromne. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię.
Ustawienia wysokie bez AA, rozdzielczość 1366 x 768
Świadom niskich wymagań gry testy zacząłem od opcji wysokich w rozdzielczość 1366 x 768. Darowałem sobie jedynie wygładzanie krawędzi Rezultaty były bardzo dobre. Nawet w najbardziej intensywnych momentach silnik zawsze wyświetlał ponad klatek na sekundę, a przez większość czasu moje oczy cieszyło znacznie więcej FPS-ów.
Ustawienia wysokie z 4xAA, rozdzielczość 1366 x 768
Następnie spróbowałem tych samych ustawień z włączonym wygładzaniem krawędzi. Anty-aliasing w tej grze nie należy do najpiękniejszych, ale robi co do niego należy przy jednoczesnym niewielkim spadku wydajności. Po jego aktywacji silnik wciąż przez większość czasu pozostawał na poziomie ponad 40 klatek na sekundę i nawet w najbardziej gorących momentach nie schodził poniżej 35 FPS-ów. Komfort zabawy był zatem wysoki.
Podsumowanie
ASUS K55V poradził sobie bardzo dobrze z Blur. Nawet na wysokich ustawieniach i z włączonym wygładzaniem krawędzi notebook potrafił zagwarantować satysfakcjonującą płynność i nie zdarzały się żadne spowolnienia na tyle duże, aby mogły wpłynąć na przyjemność czerpaną z wirtualnych wyścigów.
Pod tym testem wgrałem dla Was obrazek ilustrujący różnice pomiędzy ustawieniami niskimi i wysokimi.