Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 sierpnia 2002, 10:42

Black & White 2 na targach ECTS

Na trwających obecnie targach ECTS, pan Peter Molyneux wraz z ludźmi z zespołu Lionhead Studios, zaprezentował dziennikarzom demo gry Black & White 2 oraz przedstawił swoje plany dotyczące tej serii. Mianowicie w zamierzeniach Molyneux chce łącznie wydać pięć „czarno-białych” gier, przy czym każda kolejna ma posiadać bardziej rozwinięty technologiczne świat. Pozwala to przypuszczać, że kolejne gry z serii będą się coraz bardziej zbliżać do znanego nam teraz świata.

Na trwających obecnie targach ECTS, pan Peter Molyneux wraz z ludźmi z zespołu Lionhead Studios, zaprezentował dziennikarzom demo gry Black & White 2 oraz przedstawił swoje plany dotyczące tej serii. Mianowicie w zamierzeniach Molyneux chce łącznie wydać pięć „czarno-białych” gier, przy czym każda kolejna ma posiadać bardziej rozwinięty technologiczne świat. Pozwala to przypuszczać, że kolejne gry z serii będą się coraz bardziej zbliżać do znanego nam teraz świata.

Ten plan potwierdza przedstawione demo B&W2. Świat, w którym toczyć się będzie akcja gry jest bardziej rozwinięty względem części pierwszej. Wieśniacy potrafią już wytwarzać broń i zbroje (miecze, piki, włócznie, łuki, itp.), oraz posługiwać się nią. Mogą też budować mury i fortyfikacje obronne. Nasi poddani zyskali też większą niezależność i świadomość, dzięki czemu mogą zaatakować naszego chowańca jeżeli ten będzie ich bez przyczyny maltretował, rzucał czy zjadał. Wraz z wprowadzeniem broni i znacznym ulepszeniem silnika graficznego powiększy się rozmach tej produkcji. Teraz będziemy mogli zobaczyć wielkie bitwy w których biorą udział armie składające się z tysięcy uzbrojonych wieśniaków. Dzięki lepszej grafice doświadczymy też o niebo lepszych efektów wizualnych towarzyszących rzucanym czarom i wybuchom. To samo tyczy się całego otaczającego środowiska, zmian pogody, olbrzymich huraganów, deszczów, piorunów, itd., nie wykluczone także, że po przejściu naszego ogromnego pupilka będą zostawały trwałe ślady w otoczeniu, np. w postaci wypalonej ziemi (w przypadku złej kreatury) i kwitnących kwiatów i trawy (w przypadku dobrej). Zmieni się też sposób interakcji z naszym chowańcem. W pierwszej części nie mieliśmy pewności, czy nasz pupil wie za co został nagrodzony, a za co zganiony. Tu ten problem zniknie, ponieważ jeżeli będziemy chcieli nawiązać kontakt z chowańcem to pojawi się menu, na którym znajdować się będzie lista jego ostatnich czynności. Wówczas nagrodzenie czy nagana będzie jednoznaczna i pozwoli na lepsze wychowanie chowańca.

To tyle jeżeli chodzi o najistotniejsze zmiany względem pierwszego B&W - rzecz jasna dotychczas ujawnione. Przypominam, że zespół Lionhead Studios pracuje nad Black & White 2 od początku tego roku. Wydanie planowane jest na koniec 2003 roku.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej