BioWare i Pandemic połączeni kapitałem Elevation Partners
Pół roku temu grupa kapitałowa Elevation Partners, z popularnym muzykiem Bono z zespołu U2 na czele, stanęła w szranki z koncernem SCi dążąc do przejęcia firmy Eidos. Wówczas nie udało się EP osiągnąć wyznaczonych celów i wkroczyć ze swym kapitałem do świata elektronicznej rozrywki. Ale, jak mówią, nic straconego i dziś za sprawą Elevation powstało superstudio developerskie - BioWare/Pandemic Studios.
Pół roku temu grupa kapitałowa Elevation Partners, z popularnym muzykiem Bono z zespołu U2 na czele, stanęła w szranki z koncernem SCi dążąc do przejęcia firmy Eidos. Wówczas nie udało się EP osiągnąć wyznaczonych celów i wkroczyć ze swym kapitałem do świata elektronicznej rozrywki. Ale, jak mówią, nic straconego i dziś za sprawą Elevation powstało superstudio developerskie - BioWare/Pandemic Studios.
Dzięki wysiłkom Elevation Partners (wg. raportu Bloomberg L.P. grupa ta dysponuje 2 miliardami dolarów do zainwestowania), udało się utworzyć strategiczny alians pomiędzy znakomitym kanadyjskim developerem BioWare (Baldur's Gate, Star Wars: Knights of the Old Republic, Jade Empire) i studiem Pandemic znanym głównie z takich tytułów jak: Full Spectrum Warrior, Mercenaries oraz Destroy All Humans!, a także ze współpracy z rządem amerykańskim związanej z wojskowymi programami szkoleniowymi. Zgodnie z przedstawionymi danymi całe to przedsięwzięcia połączenia studiów i utworzenia BioWare/Pandemic Studios kapitałowo przewyższa nawet przejęcie Eidosu przez SCi – mowa tu o ponad 300 milionach dolarów, włączając w to przyszłe inwestycje. Dwóch współzałożycieli BioWare Greg Zeschuk i Ray Muzyka oraz założyciele Pandemic, Andrew Goldman i Josh Resnick, obejmą posady „senior executives” w nowym studiu oraz staną się jego udziałowcami. John Riccitiello, były prezes Electronic Arts, a obecny członek zarządu Elevation Partners, obejmie stanowisko CEO BioWare/Pandemic Studios.
Celem całego przedsięwzięcia jest stworzenie prężnego studia, które będzie w stanie oprzeć się hegemonii coraz potężniejszych wydawców gier, a co za tym idzie tworzenie oryginalnych, niezależnych i przełomowych produkcji nie ograniczonych brakiem wizjonerstwa księgowych dużych korporacji. Taka mała przeciwwaga dla Elektroników i im podobnym...