autor: Maciej Kowalczyk
Bethesda wstrzymuje prace nad grą BattleCry
Firma Bethesda poinformowała o wstrzymaniu prac nad produkcją BattleCry. Gra w obecnym stanie nie spełnia standardów jakości wydawcy. Obecnie BattleCry Studios współpracuje z id Software przy trybie wieloosobowym nowego Dooma.
O BattleCry pierwszy raz mogliśmy usłyszeć w maju 2014 roku i wydawać się mogło, że gra jest na dobrej drodze by już niedługo trafić w ręce graczy. Problemy pojawiły się jednak w październiku ubiegłego roku, kiedy wydawca, Bethesda Softworks, wyraził swoją niepewność dotyczącą jakości produkcji. Obawy okazały się uzasadnione – prace nad BattleCry właśnie zostały wstrzymane, a powodem jest konieczność wprowadzenie do gry wielu modyfikacji oraz spełnienia standardów jakości Bethesdy.
Tym samym dalsze losy tej produkcji stały się bardzo niepewne. Wygląda na to, że BattleCry będzie musiało przejść wiele poprawek i ulepszeń, aby móc zaliczyć testy jakości firmy Bethesda i ostatecznie trafić w ręce graczy. Nie wiemy jednak, kiedy może to nastąpić i – co bardziej niepokojące – prawdopodobnie nie będzie to w najbliższym czasie. Wydawca przydzielił bowiem BattleCry Studios udział w pracach nad trybem wieloosobowym nowego Dooma. Studio pierwotnie odpowiedzialne za multiplayer w ostatniej Zagładzie, czyli Certain Affinity, nie współpracuje już z id Software, a na jego miejsce wskakuje tym samym BattleCry Studios.
Pod wielkim znakiem zapytania staje więc szybkie załatanie i poprawienie BattleCry. Przeniesienie dewelopera do prac nad innym projektem z pewnością utrudnia, jeśli nie uniemożliwia, dokończenie tej sieciowej gry akcji. Z drugiej strony, konkurencja w gatunku sieciowych tytułów drużynowych jest bardzo zacięta. Oprócz Overwatcha i Team Fortress 2 mamy przecież masę podobnych produkcji jak np. Dirty Bomb. Aby mieć szansę na rynku, nowa gra tego typu musi być naprawdę dopracowana. Mimo to, tworzenie BattleCry nie zostało całkowicie anulowane, więc nie wszystko jeszcze stracone, choć trzeba przyznać, że przyszłość tytułu nie maluje się w jasnych barwach.
BattleCry to sieciowa gra akcji TPP, oparta na modelu biznesowym free-to-play. Została zapowiedziana w maju 2014 roku przez firmę Bethesda Softworks. Deweloperem jest założone w 2012 roku amerykańskie studio BattleCry, któremu przewodzi Rich Vogel, mający na swoim koncie chociażby Star Wars: The Old Republic, a w pracach pomaga także Viktor Antonov, zaangażowany wcześniej w Half-Life 2 i Dishonored. Akcja gry toczy się w fikcyjnym świecie targanym walkami i konfliktami. Gracz wciela się w jednego z wojowników, toczącym boje na specjalnie wydzielonych arenach. Do dyspozycji graczy oddano różne frakcje, różniące się od siebie stylem gry i korzystające z rozmaitych broni o specjalnych właściwościach. Docelową platformą sprzętową BattleCry jest PC.