BeMuse - nadchodzi przygodówka zainspirowana Muminkami
Znane z wyśmienitego Incoboto, studio Fluttermind pracuje nad zainspirowaną Muminkami mobilną przygodówką BeMuse, w której naszym zadaniem będzie odkrywanie sposobów na przepędzanie demonów nawiedzających niewielką wyspę.
Założone przez ludzi, którzy odegrali kluczowe role przy seriach Dungeon Keeper i Fable studio Fluttermind powoli kończy prace nad swoim następnym projektem. Jest nim śliczna przygodówka BeMuse, która w chwili obecnej zmierza wyłącznie na urządzenia z systemem iOS.
Akcja gry będzie się toczyła na wyspie, pozornie pełnej przyjaznych istot i atmosfery rodem z Muminków, będacych dla autorów głównym źródłem inspiracji. Kampania opowie historię małego dziecka, które pewnego dnia zostaje wyrzucone przez morze na plażę, nie pamiętając jak znalazło się w tym miejscu, ani co ma w nim zrobić. Podczas eksploracji na jaw szybko wyjdzie straszna prawda – wyspa wręcz roi się od demonów. Kryją się one za każdym krzakiem i wewnątrz każdego drzewa. Czasem o ich obecności informuje dźwięk dzwonków lub ruch liści, a innym razem widok święcących w mroku zielonych oczu. Istoty te są po prostu wszędzie. Pierwsza z nich, którą napotkamy, przypominać będzie gigantycznego królika i obieca, że jeśli bohaterowi uda się przegonić wszystkie inne demony, to pomoże mu w odzyskaniu wspomnień oraz ucieczce z wyspy.
BeMuse ma zapewnić graczom sporą swobodę. Świat będzie pełen sekretów i ciekawych miejsc, tak abyśmy mogli dobrze się bawić nawet podczas samej eksploracji. Gra zaoferuje jednak także sporo aktywności dla osób, które nie chcą wcielić się w wirtualnego turystę. Odkrywanie sposobu działania świata i jego historii pozwoli nam uzyskać wiedzę, którą następnie wykorzystamy do walki z demonami. Kluczową rolę odegra w tym system imion. Każdy przeciwnik określany będzie długim ciągiem słów, które z czasem mają ulegać zmianie. Ich poznanie umożliwi nam odkrycie słabości nieprzyjaciół i tym samych ich pokonanie. Ponadto gracze otrzymają możliwość odprawiania rytuałów np. przepędzających demony lub przywołujących je po to, aby były posłuszne naszym rozkazom. Bez odpowiedniego zabezpieczenia i przygotowania rytuały te mogą się jednak do dla nas skończyć tragicznie.
Świat ma dynamicznie reagować na działania gracza. Zamieszkujące go postacie będą dowiadywały się o tym, co zrobiliśmy i same podejmowały decyzje o swoich akcjach. Jednocześnie sporo z napotkanych mieszkańców nie będzie prawdomówna i wielu z nich okłamie nas, gdy zapytamy gdzie widzieli demony lub jak je pokonać. Co jednak ciekawe, jeśli zadbamy o masowe rozprzestrzenienie danej plotki lub kłamstwa, to będzie ona mogła stać się prawdą.