autor: Marcin Skierski
Battlefield 4 z obsługą Mantle nawet o 45% szybszy niż z DirectX
Firma AMD ogłosiła w czasie konferencji na targach CES, że Battlefield 4 z obsługą Mantle będzie działał nawet o 45% szybciej niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX. Patch wprowadzający obsługę Mantle w strzelaninie studia EA DICE zostanie udostępniony w tym miesiącu.
Na forum NeoGAF pojawiły się zdjęcia z prezentacji firmy AMD podczas targów CES. Amerykański producent pochwalił się na swojej konferencji, że nadchodzący patch wprowadzający obsługę technologii Mantle w grze Battlefield 4 zaoferuje wzrost wydajności nawet o 45%.
Krótki fragment prezentacji Battlefielda 4 działającego z rozwiązaniem Mantle znajdziecie w filmie widocznym w tej wiadomości. Trudno jednak cokolwiek na tej podstawie oceniać, jako że materiał wideo jest niskiej jakości i dotyczy to nie tylko obrazu, ale też jego płynności. Przedstawiciel firmy AMD zarzeka się jednak, że Battlefield 4 będzie działał nawet o 45% szybciej na pececie wyposażonym w Mantle niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX.
Niewątpliwie te dane wyglądają bardzo obiecująco, ale należy do nich podchodzić z rezerwą. Przede wszystkim nie mamy możliwości jeszcze tego przetestować, a poza tym różnice będą odpowiednio mniejsze w zależności od posiadanej konfiguracji sprzętowej. Przypomnijmy, że łatka wprowadzająca obsługę Mantle w grze Battlefield 4 zostanie wypuszczona w styczniu.
Mantle ma być otwartym, niskopoziomowym środowiskiem zastępującym DirectX, pozwalającym na dziewięciokrotnie szybsze renderowanie w produkcjach komputerowych i konsolowych. Rozwiązanie to ma ułatwić tworzenie multiplatformowych tytułów. Co ważne, standardem tym będą mogli cieszyć się również posiadacze kart graficznych firmy Nvidia, a nie tylko AMD.