Battlefield 4 – opublikowano listę zmian czekających grę po beta testach
Zespół DICE, twórcy Battlefielda 4, ujawnili zmiany, których doczeka się wspomniana produkcja pod wpływem uwag graczy zgłoszonych podczas beta testów. Modyfikacje dotyczą między innymi optymalizacji gry (w wersji pecetowej), eliminacji różnych błędów czy zmian mających na celu lepsze zbalansowanie broni i pojazdów.
Niecałe dwa tygodnie beta testów Battlefielda 4 już za nami, zatem przyszedł czas na konkluzje. Studio DICE, twórcy wspomnianej gry, wyraziło swoją wdzięczność wobec wszystkich, którzy zagrali i pomogli w wyłapywaniu niedoróbek. Deweloper opublikował też listę zmian i poprawek, jakie zostaną wprowadzone do tytułu dzięki spostrzeżeniom i uwagom graczy.
Battlefielda 4 czekają dzięki beta testom następujące zmiany:
- Optymalizacja gry celem zmniejszenia wymagań sprzętowych (dotyczy wersji pecetowej).
- Rozwiązanie problemu z okazjonalnym zawieszaniem się tytułu na ekranie wczytywania (głównie u posiadaczy komputerów).
- Zmniejszenie stopnia, w jakim gra wykorzystuje zasoby procesora (prowadziło to niekiedy do przegrzewania CPU i zamykania programu lub nawet wyłączania maszyny).
- Dodanie nowych konfiguracji sterowania dla padów (możliwych do wybrania w menu opcji).
- Modyfikacja przeglądarki serwerów celem rzadszego pokazywania rozgrywek bez graczy i łatwiejszego znajdowania meczów, do których można szybko dołączyć (dotyczy wersji konsolowych).
- Eliminacja błędu powodującego, że naciśnięcie przycisku w windzie mogło doprowadzić do katapultowania postaci w przestworza.
- Zmiany związane z walką jako piechur: między innymi zwiększenie zasięgu, na który można rzucać apteczki i amunicję; wydłużenie czasu ożywiania postaci (z 7 do 10 sekund); naprawienie błędu z „niedziałajacym” niekiedy nożem (tj. niezabijającym zaatakowanego żołnierza tak, jak powinien); zmiany w systemie automatycznego celowania (np. zwiększenie celności broni o niskiej szybkostrzelności).
- Zmiany dotyczące pojazdów: między innymi przeredagowanie nieprecyzyjnych opisów broni możliwych do zamontowania na nich; zwiększenie prędkości, z jaką przemieszczają się rakiety naprowadzane (by miały większą szansę na trafienie małych i szybkich pojazdów); redukcja zniszczeń, jakie wyrządza wehikułom używana przez piechotę broń kalibrów 25 i 40 milimetrów; naprawa błędu, który powodował, że pocisk wystrzelony z głównego działa czołgu nie zawsze trafiał w miejsce wskazywane przez celownik.
- Zmiany związane z bronią celowaną laserowo, blokującą się na wybranym celu (np. pozbawienie tej możliwości wybranych modeli czy dodanie brakujących ostrzeżeń o byciu wziętym na celownik w przypadku niektórych egzemplarzy).
- Szybsze wyświetlanie się na ekranie informacji o dokonanych zabójstwach.
- Modyfikacje wspomagania celowania w wersjach konsolowych (namierzenie przeciwnika na średnim dystansie stanie się nieco prostsze, natomiast wycelowanie w bardziej bezpośredniej walce zostanie utrudnione).
Rzecz jasna, nie wymieniliśmy wszystkich zmian, które zostaną wniesione do finalnej wersji Battlefielda 4. Pełną ich listę znajdziecie tutaj.
Osoby, które nie miały okazji wziąć udziału w beta testach, zachęcamy do przeczytania wrażeń spisanych przez Gambrinusa. Z kolei chętni na zakup najnowszego dzieła studia DICE mogą zajrzeć do naszej porównywarki cenowej – pomoże ona Wam wybrać najkorzystniejszą ofertę.
Przypomnijmy, że premiera Battlefielda 4 w wersji na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3 nastąpi 29 października. W późniejszym terminie omawiana produkcja zadebiutuje także jako tytuł startowy dla platform sprzętowych nowej generacji – mowa tu o Xboksie One (22 listopada, choć termin ten dotyczy tylko trzynastu wybranych państw na całym świecie) oraz PlayStation 4 (29 listopada dla Europy).
- Testujemy wersję beta gry Battlefield 4 - rzeź w Szanghaju
- Battlefield 4 w porównywarce cenowej
- Oficjalna strona internetowa gry Battlefield 4